آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

بعیدی نژاد: اتحاد اروپا می‌تواند مواضع ضدآمریکایی را تقویت کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بعیدی نژاد

سفیر ایران در انگلیس گفت: اتحاد گروهی دولت های اروپایی درشورای امنیت می‌تواند مواضع اعضای این اتحادیه را در مباحث امنیت بین‌ المللی برابر آمریکا تقویت کند.

به گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد با انتشار چند پیام در توییتر به نشست دولت‌های اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل در بروکسل اشاره کرد و افزود: این تصمیم می‌تواند سرآغاز حرکت جدیدی محسوب شود.

 

وی به آخرین تحولات کنفرانس لهستان اشاره و عنوان کرد که به‌ غیر از حضور مشروط وزیر امور خارجه انگلیس، برخی از کشورهای اروپایی تاکنون حضور خود را در این کنفرانس اعلام نکرده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه، از تشکیل یک نشست بین‌المللی برای بررسی اوضاع خاورمیانه سخن گفت و پس‌ از آن اعلام شد، دولت لهستان میزبانی این نشست را قبول کرده است. 

 

ابتدا مطرح شد که این نشست با موضوع ایران خواهد بود اما پس ‌از آن که جمهوری اسلامی ایران به لهستان برای برگزاری چنین نشستی هشدار داد، موضوع این نشست تغییر کرد. 

 

بعیدی نژاد افزود: تأکید چندباره آمریکا و لهستان که هدف این کنفرانس مشورت‌های عمومی پیرامون خاورمیانه بوده و ایران محور کنفرانس نیست. یک مقام ارشد آمریکایی هم امروز دوباره گفته هدف، ایران یا تشکیل ائتلاف علیه این کشور نیست.

 

سفیر کشورمان ادامه داد: وزیر امور خارجه انگلیس با توجه به پذیرش شرط وی توسط آمریکا برای برگزاری جلسه یمن، شخصاً شرکت می‌کند. اما وزرای خارجه آلمان و فرانسه هنوز سطح شرکت خود در سطح وزیر را تائید نکرده‌اند.

 

وی افزود: وزیر خارجه بلژیک گفته، ‌شرکت نمی‌کند ولی نماینده‌ای می‌فرستد. خانم موگرینی هم دوباره اعلام کرده است که شرکت نمی‌کند.

 

بعیدی نژاد با اشاره به دعوت از وزیر امور خارجه فلسطین برای شرکت در این کنفرانس عنوان کرد: این اتفاق جدیدی است که نشان می‌دهد تمرکز کنفرانس بر روی ایران نیست. همچنین تأکید شده، هدف مشورت است و کنفرانس، بیانیه مورد مذاکره و مصوب نخواهد داشت.

 

وی افزود که لهستان مصمم است موضعش را با اروپا هماهنگ کند.

 

پیش‌ازاین هم سفیر روسیه نشست 24 و 25 بهمن‌ماه ورشو را یک اجتماع ضد ایرانی دانسته بود که اثرات مخربی بر صلح و امنیت منطقه خواهد داشت.

 

وزیر خارجه اندونزی و سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد هم از دستور کار این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------