آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ترامپ: دمکرات ها طرفداران بزرگ ضعف و انفعال مقابل ایران هستند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه دمکرات های این کشور خواهان موضع گیری ضعیف مقابل ایران هستند، باز هم آدرس اشتباه برای ناتوانی واشنگتن برابر تهران داد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری به دمکرات های کشورش تاخت و نوشت: شومر (رهبر اقلیت سنای آمریکا) و دمکرات ها طرفداران بزرگ ضعف و انفعال مقابل ایران هستند.

 

وی افزود: آنها (دمکرات ها) هیچ فهمی در رابطه با خطری که متوجه کشورمان می کنند، ندارند. ایران به خاطر تحریم ها و خاتمه توافق (هسته ای) ایران در آشفتگی اقتصادی است. دمکرات ها ما را در موقعیت بدی قرار می دهند – که البته الان خوب است.

 

ترامپ در حالی از خطر ایران صحبت می کند که سه شنبه گذشته دانی کوتز مدیر جامعه اطلاعاتی آمریکا با حضور در کمیته اطلاعاتی سنای این کشور با اذعان به اینکه ایران به برجام پایبند مانده است، گفت: ارزیابی های ما نشان می دهد که تهران فعالیت های مربوط به ساخت تسلیحات هسته ای انجام نمی دهد.

 

رئیس جمهوری آمریکا که گویا ارزیابی جامعه اطلاعاتی دولت تحت نظر خود را نیز قبول ندارد، در واکنش به این آنها را ساده لوح توصیف کرد و به کنایه گفت شاید آنها بایستی به مدرسه برگردند.

 

وی صبح چهارشنبه در یادداشتی توئیتری نوشت: به نظر می رسد که افراد اطلاعاتی وقتی به خطر ایران می پردازند بسیار تحت تاثیر و ساده لوحانه برخورد می کنند. آنها در اشتباه هستند.

 

این در حالی است که کوتز رئیس نهادی است که وظیفه هماهنگ کردن 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا را به عهده داشته و مقامش در سطح کابینه دولت و هم تراز وزیران است.

 

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با نقض قوانین بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل خروج یکجانبه کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده توسط این توافق را بازگرداند.

 

پیام توئیتری امروز رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که آلمان، انگلیس و فرانسه تا ساعاتی دیگر راه اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران را اعلام می کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------