آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

هشدار جدی مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به اسرائیل: اگر به حملات خود در سوریه ادامه دهید ایران به شما حمله خواهد کرد!



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دان کوتز

مقام ارشد اطلاعاتی ایالات متحده روز سه شنبه هشدار داد که با وجود عدم تمایل تهران به رودررویی مستقیم در شرایط فعلی، اگر اسرائیل به بمباران نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه ادامه دهد، احتمال حمله ایران به اسرائیل وجود دارد.

به گزارش نواندیش، نشریه نیوز ویک به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکایی نوشت: دان کوتز، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده به کمیته منتخب اطلاعاتی سنای ایالات متحده گفت «ارزیابی ما این است که ایرانی در پی اجتناب از زدوخورد بزرگ است. با این حال، حمله های منجر به تلفات جانی اسرائیل احتمال حمله تلافی جویانه معمول ایران علیه اسرائیل را افزایش می دهد. 

 

کوتز در این کمیته کنگره، در راستای ارزیابی جهانی سالانه خطرات، نقطه نظرات نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده مجموعه ای از ۱۶ سرویس اطلاعاتی آمریکا را مطرح کرد. 

 

ارزیابی سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده انعکاسی است از نگرانی های مشابه در داخل اسرائیل پیرامون افزایش احتمال پاسخ ایران به حمله های مداوم نیروهای دفاعی اسرائیل در سوریه. 

 

روز دوشنبه روئن ریولین رئیس جمهور نیز حین سخنرانی در کنفرانسی در تل آویو هشدار داد که احتمال دارد ایران در مقابل حمله اسرائیل علیه نیروهای این کشور در سوریه، به «رویکردی تهاجمی» دست بزند.

 

مقامات اسرائیلی گفته اند نیروی دفاعی اسرائیل برای جلوگیری از استقرار ایران در سوریه به صدها حمله هوایی علیه نیروهای تهران در این کشور اقدام کرده است.با وجود این، بنا به تحلیل سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده، حمله های هوایی مزبور، منجر به جا زدن ایران نشده است. 

 

کوتز گفت «ایران همچنان به دنبال پایگاه نظامی دائمی و قراردادهای اقتصادی در سوریه است و احتمال دارد علیرغم حمله های اسرائیل علیه مواضع ایران در سوریه، مایل به ایجاد شبکه ای از رزمنده های غیربومی شیعه در این کشور باشد». 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------