آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

هزاران ربات توییتری متعلق به ایران و روسیه در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا فعال بودند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توییتر

موسسه مطالعاتی آمریکا طی آخرین تحقیقات خود مدعی شد هزاران ربات توییتری متعلق به ایران و روسیه در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر فعال بوده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از دِودی اسکورس، موسسه علوم اطلاعاتی جنوب کالیفرنیا مدعی شده هزاران ربات متعلق به  روسیه و ایران در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر  ۲۰۱۸ فعال بودند.

 

تحقیق انجام شده توسط موسسه علوم اطلاعاتی جنوب کالیفرنیا و پژوهشگاهی در  سوئیس نشان داده کسانی که در توییتر در روزهای قبل از انتخابات فعالیت داشتند بیش از ۱۵ هزار پست با هشتگ «من رای می‌دهم» منتشر کردند.

 

هم چنین این تحقیق نشان داده که حساب‌های متعلق به روسیه و سایر کشورهای خارجی در این دوره فعال بوده‌اند. این در حالی است که این شبکه‌های اجتماعی در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم نقش مهمی داشته‌اند.

 

توییتر ادعا کرده است که ۱۰ هزار ربات در ظاهر وابسته به حزب دموکرات را حذف کرده است. همینطور توییتر و فیسبوک از ماه آگوست به حذف حساب‌های کاربری متعلق به ایران و روسیه پرداخته‌اند.

 

اما تحقیقات جدید نشان داده که بین ماه اکتبر و نوامبر، دو هفته بعد از انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۰ هزار ربات به انتشار مطالبی درباره این موضوع پرداختند.

 

این تعداد در مقایسه با ۷۵۰ هزار فردی که به انتشار مطلب پرداخته‌ان، بررسی شده است. تشخیص اینکه کدام حساب ربات است و کدام حساب‌ها ربات نیست، موضوع پیچیده‌ای شده است و برای این موضوع ابزاری به نام بوتومتر طراحی شده است که مشخص می کند یک حساب کاربری توسط انسان و یا ربات مدیریت می‌شود. این ابزار در دانشگاه ایندیانا توسعه یافته است.

 

به ادعای یکی از محققان موسسه علوم اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا، هزاران مورد از این ربات‌ها توسط روسیه و صدها مورد از آنها هم توسط ایران رهبری و هدایت می‌شوند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------