آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

فرمانده آمریکایی از «فعالیت‌های ایران» در آمریکای لاتین ابراز نگرانی کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کریگ فالر

فرمانده جدید فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا با متهم کردن ایران، روسیه و چین به تلاش برای اعمال نفوذ در آمریکای لاتین، گفت این فعالیت‌ها برای آمریکا نگران‌کننده است.

به گزارش فارس، دریادار «کریگ فالر» فرمانده جدید فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه ایران را به تلاش برای نفوذ در آمریکای جنوبی متهم کرد و مدعی شد که ایران به همراه روسیه و چین به دنبال به چالش کشیدن امنیت آمریکا در این منطقه هستند.

 

وی در گزارشی که امروز در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا با موضوع وضعیت آمریکای مرکزی و جنوبی ارائه کرد، در بخش مربوط به «تهدیدات» پیش روی آمریکا، نوشته است: «۶ بازیگر دولتی (روسیه، چین، ایران و متحدان اقتدارگرای آن‌ها در کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا) و مجموعه‌ای از تهدیدات به هم‌پیوسته، امنیت شرکای ما و این منطقه را به چالش کشیده‌اند.»

 

در بخش دیگری از این گزارش، در تشریح فعالیت روسیه، چین و ایران در آمریکای لاتین آمده است: «روسیه و چین در حال گسترش نفوذ خود در نیمکره غربی (آمریکای مرکزی و جنوبی) هستند و عمدتا این اقدام بر خلاف منافع ایالات متحده صورت می‌گیرد... فعالیت‌های ایران هم، به عنوان دولت پیشرو در حمایت از تروریسم در جهان، در این منطقه نگران کننده است.»

 

فالر در گزارش خود روسیه، چین و ایران را به گسترش «اطلاعات غلط» در آمریکای لاتین متهم کرده و نوشته است: «روسیه از چندین رسانه پشتیبانی می‌کند که در حال انتشار روایت‌هایی نادرست از رخدادهای جهان و نیات ایالات متحده هستند. ایران هم پوشش رسانه‌ای ضدآمریکایی خود به زبان اسپانیولی را گسترش داده و حمایت خود از تروریسم را به نیمکره ما هم بسط داده است.»

 

وی ایران و حزب‌الله را به ایجاد شبکه‌ای در آمریکای لاتین متهم کرده و مدعی شده است که ایران در تلاش است تا حضور خود در این منطقه و در دریای کارائیب را بار دیگر تقویت کند.

 

این هفته، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در توجیه اقدام آمریکا علیه ونزوئلا، حزب‌الله لبنان را به حضور در این کشور متهم کرد و گفت واشنگتن می‌خواهد اطمینان یابد که چنین نفوذی در آمریکای لاتین وجود ندارد.

 

ابراز آمادگی تلویحی برای مداخله نظامی در ونزوئلا

فالر همزمان با تقدیم این گزارش، به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا، از جمله در مورد وضعیت کنونی ونزوئلا نیز پاسخ داد. او در این جلسه تلویحا تأیید کرد که ممکن است واشنگتن در ونزوئلا اقدام نظامی انجام دهد.

 

وی در بخشی از این جلسه، با «فاسد» و «مستبد» خواندن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، گفت: «فرماندهی جنوبی از تلاش‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند و در صورت نیاز برای حفاظت از کارکنان ایالات متحده و تأسیسات دیپلماتیک، آماده است.»

 

این فرمانده آمریکایی همسو با دیگر مقام‌های آمریکایی، ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور ونزوئلا تغییر کند. او گفت: «ما تحولات اخیر در ونزوئلا را دنبال می‌کنیم و امیدواریم که شاهد آن باشیم که این کشور بار دیگر به جمع دموکراسی‌های نیمکره غربی بازگردد.»

 

دولت آمریکا دو هفته پیش در اقدامی بر خلاف قوانین بین‌المللی، مادورو را «نامشروع» خواند و از فردی به نام «خوان گوایدو» که خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خوانده، اعلام حمایت کرد. همزمان، گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا مطرح شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------