آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پنس: زمان آن است که اروپا از توافق هسته‌ای خارج شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایک پنس

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از کشورهای اروپایی به دلیل آنچه او تلاش برای «شکست تحریم‌های ایالات متحده» خواند، گفت زمان آن است که کشورهای اروپایی هم از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند.

به گزارش فارس، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در نشست «ورشو»، به طرح اظهاراتی ضدایرانی پرداخت و مدعی شد که ایران مهمترین تهدید برای امنیت منطقه غرب آسیاست.

 

پنس گفت: «شب گذشته رهبرانی از سرتاسر منطقه اتفاق نظر داشتند که بزرگترین تهدید برای ثبات و صلح منطقه جمهوری اسلامی ایران.»

 

او با طرح ادعای اینکه ایران اکنون به دنبال «احیای امپراطوری باستانی» خود است، گفت تهران تلاش می‌کنند یک کریدور اختصاصی برای خود در منطقه ایجاد کند. وی در ادامه برای دقایقی ادعاهای همیشگی آمریکا علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را مطرح کرد و سپس به توافق هسته‌ای و تحریم‌ها پرداخت.

 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش وعده داده بود «کنار مردم» ایران بایستد، گفت: «او پای حرفش ایستاد و ایالات متحده را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران، خارج کرد.»

 

او برجام را از متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران ناتوان خواند و گفت این توافق صرفا پیشرفت هسته‌ای ایران را به تأخیر انداخت. به ادعای پنس، تمام حاضران در نشست شب گذشته ورشو اتفاق نظر داشته‌اند که پس از حصول توافق هسته‌ای، ایران «ستیزه‌جوتر» شده است.

 

وی در ادامه با تمجید از امارات و بحرین به دلیل حمایت از تلاش‌های ضدایرانی آمریکا، گفت: «اما متأسفانه، برخی از شرکای پیشروی اروپایی ما به هیچ‌وجه در این زمینه همکاری نکرده‌اند. در واقع آن‌ها تلاش‌هایی را برای شکستن تحریم‌های اقتصادی ما، رهبری کرده‌اند.»

 

او با اشاره به ساز و کار مالی موسوم به «اینستکس» که از سوی آلمان، فرانسه و انگلیس به بهانه تسهیل مبادلات تجاری اروپا و ایران تأسیس شده، گفت: «ما این را، تلاشی برای شکستن تحریم‌های ایالات متحده علیه رژیم ایران می‌دانیم.»

 

پنس افزود: «این گامی حساب‌نشده است، که فقط ایران را تقویت، اتحادیه اروپا را تضعیف و فاصله میان اروپا و ایالات متحده را بیشتر می‌کند. برخی استدلال می‌کنند که ایران در تعریف مضیق از برجام، در انطباق با این توافق است. مسئله انطباق نیست، مسئله خود توافق است.»

 

امروز، تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، قدرتمندترین تحریم‌ها در تاریخ است و اگر ایران رفتار خطرناک و ثبات‌زدای خود را تغییر ندهد، از این هم بیشتر و قدرتمندتر می‌شود... زمان آن فرارسیده که شرکای اروپایی ما کنار ما و مردم ایران بایستند و در کنار متحدان و شرکای ما در آن منطقه بایستند.»

 

وی سپس گفت «زمان آن فرارسیده است که شرکای اروپایی ما از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند و در اعمال فشار اقتصادی و سیاسی» به ایران با آمریکا همراه شوند. معاون رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «نباید اجازه دهیم این فرصت از دست برود.»

 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه موضعی مشابه اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور گرفت و تلویحا ابراز امیدواری کرد که فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، موجب بروز ناآرامی در ایران شود. وی گفت در آن صورت «جامعه بین‌الملل» باید از «مردم ایران» حمایت کند.

 

ساعتی پیش پامپئو هم در اظهاراتی مشابه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس در مورد تبعات اعمال تحریم علیه ایران، گفت واشنگتن معتقد است که بدتر شدن وضعیت اقتصادی در ایران می‌تواند به «خیزش مردم ایران» منجر شود.

 

نیروهای ما علی رغم عقب نشینی از سوریه، در منطقه می‌مانند

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن تمام توان نظامی خود را برای از بین بردن تروریسم به کار خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: خلافت جعلی داعش به زودی به تاریخ می‌پیوندد.

 

مایک پنس با بیان اینکه نیروهای آمریکایی علی رغم خروج از سوریه اما در منطقه می‌مانند، گفت: تصمیم عقب نشینی از سوریه، یک تغییر در تاکتیک است اما تغییری استراتژیک نخواهد بود.

 

وی گفت: ما همواره در کنار هم‌پیمانان‌مان می‌ایستیم و آنها را رها نخواهیم کرد.

 

پنس در مورد روند صلح خاورمیانه نیز گفت: دولت ترامپ برای تحقق صلح همیشگی میان فلسطینی‌ها و اسرائیل تلاش خواهد کرد.

 

وی گفت: بیش از یک میلیون آواره در عراق علی رغم شکست داعش، نتوانسته‌اند به خانه و کاشانه خود بازگردند.

 

پنس ادعا کرد: شبه نظامیان حوثی با استفاده از موشک‌های ایرانی در منطقه دست به آشوب می‌زنند.

 

این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا برای ایجاد عصر جدید همکاری بین کشورهای منطقه برای مقابله با مشکلات تلاش می‌کند.

 

وی اشاره کرد، نیاز به برداشتن گام‌های عملی برای حل مشکلات منطقه وجود دارد. مرحله جدیدی در روابط اسرائیل، بحرین، ‌ عربستان و امارات در ورشو آغاز شد.

 

پنس تصریح کرد، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و رهبران بحرین، امارات و عربستان نان را با هم شریک می‌شوند و به زودی در خصوص چالش‌های منطقه با هم رایزنی و همکاری خواهند کرد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------