آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

واکنش نتانیاهو به سخنان علی شمخانی درباره سوریه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو

نتانیاهو در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن حضور ایران در سوریه و عدم تاثیر راهبردی حملات رژیم صهیونیستی در این کشور، تاکید کرد که اسرائیل همچنان به اقدامات خود در مقابله با ایران در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل در واکنش به اظهارات علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران مبنی بر اینکه «ایران به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود [در سوریه] رسیده‌است»، مدعی شد: این اظهارات درست نیستند و آن‌چه صحت دارد آن است که ایرانی‌ها در تلاش‌اند اما اسرائیل مانع آن‌ها (ایران) می‌شود.

 

نتانیاهو همچنین گفت: «یک ماه پیش یک منبع دیگر ایرانی گفت که آن‌ها فعالیت مستشاری در سوریه دارند؛ دنیا دروغ‌های زیادی از ایران می‌شنود».

 

وی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی هر کاری که لازم باشد برای متوقف کردن آن‌چه "استقرار نظامی ایران در سوریه" خواند، انجام خواهد داد.

 

نتانیاهو همچنین در ادامه این اظهارات برخاسته از رویکردهای خصمانه و سلطه‌جویانه رژیم صهیونیستی در منطقه گفت که "ایران و خشونت آن کشور در منطقه" اولین دستور کار گفت‌وگوی او در دیدار روز چهارشنبه وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو خواهد بود.

 

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اخیراً گفته بود: ما به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود [در سوریه] رسیده‌ایم لذا حملات ایذایی اسرائیل، تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت کار خود را پیش برده است، ضمن این‌که با وجود تبلیغاتی که در خصوص اشراف اطلاعاتی اسرائیل در سوریه می‌شود، موفقیت ۹۰ درصدی ما نشان می‌دهد صهیونیست‌ها اشراف اطلاعاتی ادعایی را هم ندارند. در یک مورد به‌طمع حمله به انبار موشک، انبار قالیِ لوله‌شده را هدف قرار دادند که از نظر نظامی افتضاحی نابخشودنی است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------