آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

بشار الجعفری: روابط سوریه با ایران قابل چانه زنی نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بشار الجعفری

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ایران کشور متحد ما است و روابط ما با این کشور قابل چانه زنی نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، الجعفری گفت: آنچه که درخصوص دوری میان سوریه و ایران از یک طرف و روسیه از طرف دیگر صحبت می شود صحت ندارد و تنها تبلیغ است.

 

وی افزود: روابط ما با ایران و روسیه خوب است و ایران کشور هم پیمان ما است و روابط ما با این کشور قابل چانه زنی نیست و منافع ما ایجاب می کند که روابط خوبی با ایران و روسیه داشته باشیم.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: کشورهای عربی چه منفعتی از ایجاد دشمنی با کشور مهمی مانند ایران می برند؟ کشورهای خلیج فارس چه منفعتی از درگیری میان کشورهای عربی با ایران درحالی که اسرائیل تنها نظاره گر آن می شود، می برند؟

 

الجعفری درخصوص نشست ورشو نیز گفت: این نخستین نشست برای ازبین بردن مساله فلسطین نبود و صحبت درباره ایران در این نشست با هدف منحرف کردن افکار از هدف اصلی آن که همان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، صورت گرفت. 

 

وی ادامه داد: عربستان سعودی از آغاز بحران سوریه در ریختن خون سوری ها نقش داشت و مردم سوریه از کسانی که خون فرزندانشان را ریختند انتظار عذرخواهی و کمک برای نابودی تروریسم دارند.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: ما اشتیاقی برای بازگشت به اتحادیه عرب نداریم. این اتحادیه زمانی در سازمان ملل متحد نقش مؤثری داشت و امروز پس از تفرقه های به وجود آمده هیچ جایگاهی ندارد.

 

الجعفری تاکید کرد: ما همواره مساله فلسطین را یک مساله محوری می دانیم و آنچه که امروز در منطقه روی می دهد با هدف حذف این مساله است. 

 

وی همچنین گفت: هیچ گونه بحثی میان مسکو و دمشق درخصوص ایجاد یک گروه جدید بین المللی درمورد بحران سوریه صورت نگرفته و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی در این دست گروه ها ندارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------