آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد / پاسخ رئیسی به تماس تلفنی امیر قطر

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس عوام گفت: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد تا هم‌بستگی‌مان با اسراییل در مواجهه با این حمله را اعلام کنم و…

حمله شدیداللحن سفیر سعودی در قاهره به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی

سفیر عربستان سعودی در مصر، ایران را آماج اتهامات قرار داد و مدعی شد ایران عامل «شعله‌ور شدن بحران‌ها» در منطقه است.

به گزارش فارس، «اسامه نقلی» سفیر عربستان سعودی در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب، در جدیدترین موضع‌گیری در جمع دیپلمات‌های کشورهای عربی، ایران را عامل تشدید کننده بحران‌های منطقه معرفی کرد. 

 

نقلی در جمع نمایندگان دائم اعضای اتحادیه عرب (در قاهره) و دیپلمات‌های عرب صحبت کرده است؛ نمایندگانی که مشغول فراهم کردن مقدمات نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب هستند که این نشست نیز مقدمه برگزاری نشست سالانه و سی‌اُم سران اتحادیه عرب به میزبانی تونس است. 

 

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، سفیر عربستان سعودی هنگام سخن از مسائل منطقه گفت «ایران با قدرت در شعله‌ور کردن بحران‌ها[ی منطقه] و تعمیق رنج مردم عرب، بی‌هیچ بازدارندگی اخلاقی، دینی یا وجدانی حاضر است و این کار را از طریق دخالت آشکار در امور داخلی جهان عربی ما انجام می‌دهد و فتنه‌انگیزی مذهبی و فرقه‌ای می‌کند». 

 

سفیر سعودی، سیاست‌های ایران را «خصمانه» توصیف و ادعا کرد که «این سیاست‌ها شامل حمایت از جنبش‌های تروریستی در منطقه و ساخت موشک بالستیک نیز می‌شود؛ امری که امنیت و ثبات منطقه و منطقه عربی و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد». 

 

عربستان سعودی، حزب‌الله لبنان را که از بارزترین جنبش‌های مقاومت و ضداسرائیلی در منطقه است، «تروریستی» می‌داند. 

 

سفیر سعودی در مقابل، کشورش را حامی صلح توصیف کرد و گفت «در خلال تلاش پیگیرانه ما برای حل بحران‌های منطقه عربی، امروز باید در یک صف مشترک مقابل دخالت‌های آشکار ایران در امور عربی خود بایستیم و با دخالت‌هایی که امنیت و ثبات ما را به خطر می‌اندازد... مقابله کنیم». 

 

سفیر سعودی در حالی این اتهامات را به ایران وارد کرد که کشورش از دو روز پیش وارد پنجمین سال متوالی جنگ علیه مردم یمن شده است؛ جنگی که از ششم فروردین سال 1394 با حمایت آمریکا آغاز شده و به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست در مرداد ماه 1397، تاکنون بیش از 50 هزار کشته بر جا گذاشته است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------