آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

صلیب سرخ جهانی: تحریم ها مانع ارسال کمک های انسانی است



اخبار,اخبار سیاست خارجی

رئیس صلیب سرخ جهانی از سیاسی شدن کمک های انسانی انتقاد کرد و گفت: تحریم های سنگین مانع از اقدامات بشردوستانه بی طرف و عادلانه شده است.

به گزارش ایرنا، پیتر مائورو عصر دوشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع حقوق بین المللی بشردوستانه برگزار شد، افزود: در بسیاری از نقاط جهان، فضای عملیات انسان دوستانه بی طرفانه در معرض تهدید است.

 

وی ادامه داد: کرامت انسانی نادیده گرفته می شود، اجرایی شدن قانون زیر سوال می رود، کمک های انسانی، سیاسی و برای پیشبرد اهداف سیاسی یا کنترل مردم به صورت عمدی ربوده می شود.

 

رئیس صلیب سرخ جهانی اضافه کرد: حملات تروریستی با توجه به ماهیت طبیعی آن بسیاری از مفاهیم مناسب همچون احتیاط و تمایز که هسته رفتارهای مبارزاتی است را ویران می کنند. 

 

مائورو یادآور شد: علاوه بر این، اقدامات بشردوستانه بی طرفانه و منصفانه توسط رژیم تحریم های سنگین و اقدامات ضد تروریسم با مانع مواجه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان های بشردوستانه به طور فزاینده ای از سوی نیروهای مسلح دولتی و غیر دولتی تحت فشار قرار می گیرند، زیرا هر دو برای رسیدن به اهداف خود، مردم غیرنظامی و بازیگران بشردوستانه را به گروگان می گیرند.

 

آمریکا بیشترین تحریم های یکجانبه را علیه افراد و نهادهای مختلف در جهان اعمال کرده است که این مساله درباره ایران شامل شدیدترین تحریم ها اعم از تحریم های بانکی، مبادلات پولی، کشتیرانی، هواپیمایی و فروش نفت و پتروشیمی است.

 

در حوادث متعدد سیلاب های اخیر کشور، این تحریم ها مانع از رسیدن کمک های جهانی شده است به گونه ای که علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: پیش از تحریم‌ها برخی حساب‌های دارای سوییفت متعلق به هلال احمر داشتیم که از طریق آنها برای جذب کمک جهانی اقدام می‌کردیم، اما در حال حاضر این حساب‌ها مشمول تحریم شده است و امکان انتقال پول از کشورهای دیگر و همین طور از فدراسیون جهانی صلیب سرخ به ایران در هنگام حادثه وجود ندارد.

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم عصر دوشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: ' سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت و دستور دیوان بین المللی دادگستری است در کمک رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب دیده از سیل بی سابقه اخلال ایجاد کرده است. از جمله اقلام ممنوعه هلی کوپترهای امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است.'

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------