آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پومپئو: می‌خواهیم منابع مالی ایران را محدود کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پومپئو

وزیر خارجه آمریکا در پایان نشست وزرای خارجه ناتو بار دیگر از تلاش واشنگتن برای محدود کردن منابع مالی ایران صحبت کرد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر ایران را یک «تهدید» توصیف کرد و گفت آمریکا با اعمال تحریم علیه تهران تلاش می‌کند منابع مالی در اختیار ایران را محدود کند.

 

پامپئو که در پایان نشست وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن صحبت می‌کرد، میزان چالش‌هایی که ایران برای آمریکا ایجاد کرده را «زیاد» خواند و گفت واشنگتن از تهران می‌خواهد «مانند کشوری عادی رفتار کند.»

 

وی سپس بار دیگر ایران را به طرح‌ریزی عملیات «تروریستی» در اروپا متهم کرد و این مسئله را «غیرقابل قبول» خواند. وی افزود: «با شرکای خود در سرتاسر اروپا کار می‌کنیم تا اطمینان یابیم که اطلاعات درستی در زمان درست و مکان مناسب در اختیار داریم تا این ریسک و این تهدید را کاهش دهیم.»

 

وزیر خارجه آمریکا سپس اعمال تحریم علیه ایران را اقدامی «بازدارنده» توصیف کرد و گفت: «این کاری است که ایالات متحده دمشغول آن است تا ظرفیت جمهوری اسلامی برای انجام این نوع از فعالیت‌ها را کاهش دهد؛ از طریق تحریم کردن آن‌ها، به نحوی که آن‌ها منابع کمتری برای ایجاد این ریسک‌ها در سرتاسر جهان در اختیار داشته باشند.»

 

پامپئو در ادامه مدعی شد فعالیت‌های ایران در عراق و سوریه مقابله با بازگشت تروریست‌ها به میدان جنگ را دشوارتر کرده است. او افزود: «این فعالیت‌های شرارت‌بار ایران، اروپا و ناتو را ناامن‌تر می‌کند. ما در مورد این‌ها صحبت کردیم، در مورد اینکه چطور به صورت جمعی می‌توانیم از ریسک پیش روی ناتو بکاهیم.»

 

دولت آمریکا که از یک سال گذشته تاکنون تقریبا هر ماه تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کرده، در هر نشست و دیداری مواضعی علیه ایران اتخاذ می‌کند و کشورهای دیگر را به پیوستن به فشار به ایران فرامی‌خواند. پامپئو در سخنرانی روز گذشته‌اش در اجلاس ناتو ایران را در کنار روسیه و چین یکی از سه «قدرت بزرگی» برشمرد که آمریکا باید با آن‌ها رقابت کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------