آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا «سپاه پاسداران» را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا

ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در کاخ‌ سفید اعلام کرد ایالات متحده نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست گروه‌های تروریستی خود اضافه کرده است.

 

طبق اظهارات بی‌اساس ترامپ، آمریکا از امروز سپاه را به اصطلاع «سازمان تروریستی خارجی» دسته‌بندی می‌کند.

 

ترامپ در این بیانیه آورده است: امروز به طور رسمی برنامه دولتم برای تروریستی اعلام کردن نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله نیروهای قدس را ذیل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت اعلام می‌کنم. این گام بی‌مانند نشان‌گر آن است که ایران نه‌تنها یکی از حامیان اصلی تروریسم است بلکه فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران در آن دخیل است، تروریسم را ترویج و حمایت مالی می‌کند.

 

کاخ سفید در ادامه با متهم کردن ایران به «حمایت از تروریسم» تصریح کرده است: «ما به افزایش فشار علیه ایران و بالا بردن هزینه‌های حمایت از فعالیت‌های تروریستی توسط این کشور ادامه خواهیم داد تا زمانی که این کشور از رفتارهای مخرب و غیرقانونی خود دست بردارد.»

 

پیش از این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به احتمال قرار گرفتن نام این نهاد در فهرست «سازمان‌های تروریستی» دولت آمریکا گفته بود که در این صورت نیروهای آمریکایی درغرب آسیا «دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت.»

اخبار,اخبار سیاست خارجی,سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا

 


ترامپ پس از امضای تصمیم خصمانه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این اولین بار است که آمریکا بخشی از یک حکومت را سازمان تروریستی اعلام می‌کند. هرکس با سپاه معامله کند حامی تروریسم است. این حرکت فشارها بر حکومت ایران را افزایش می‌دهد. 

 

ما به افزایش فشار علیه ایران و بالا بردن هزینه‌های حمایت از فعالیت‌های تروریستی توسط این کشور ادامه خواهیم داد تا زمانی که این کشور از رفتارهای مخرب و غیرقانونی خود دست بردارد.

 


پومپئو نیز گفت: در حال حاضر سپاه از هر روشی برای اعمال قدرتش استفاده کند.قاسم سلیمانی تلاش می کند انقلاب اسلامی را به کشورهای دیگر صادر کند.



اقدام ما یک پیام روشن دارد سپاه پاسداران و ایران اقدامت تروریستی انجام می دهند. خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------