آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

هشدار انگلیس درباره سفر اتباعش به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,انگلیس

وزارت خارجه انگلیس طی بیانیه‌ای درباره سفر اتباعش به ایران هشدار داد.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای به تمامی اتباع این کشور توصیه کرده از سفر به محدوده 100 کیلومتری خط مرزی افغانستان و ایران، محدوده 10 کیلومتری خط مرزی ایران و عراق، استان سیستان و بلوچستان، منطقه شرق محور بم به جاسک، شامل خود شهر بم به دلیل بارش غیرمعمول باران و وقوع سیل و رانش زمین و آب گرفتگی خودداری کنند.

 

لندن، به علاوه تمامی اتباع انگلیسی-ایرانی را از سفر به سایر نقاط ایران جز در موارد ضروری منع کرده است.

 

دولت انگلیس در ادامه این بیانیه مدعی شده است که اتباع این کشور از جمله اتباع دو تابعیتی با خطر «بازداشت خودسرانه» در ایران مواجه بوده و تمامی اتباع انگلیس بایستی به دقت خطرات سفر به ایران را در نظر بگیرند.

 

گمان می رود که هشدار اخیر در بیانیه انگلیس به بازداشت «نازنین زاغری» یکی از محکومان امنیتی ارتباط داشته باشد.

 

سپاه ثارالله کرمان 26 خرداد سال 95 طی اطلاعیه‌ای دستگیری «نازنین زاغری» را به‌عنوان دستگیری یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، توصیف کرد. 

 

در این بیانیه آمده است: «ایشان با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است».

 

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد و شعبه 15 دادگاه انقلاب، زاغری را به 5 سال حبس محکوم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------