آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

الجبیر: با شورای امنیت درباره ایران رایزنی کردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,الجبیر

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز چهارشنبه، ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت ریاض با شورای امنیت درباره ایران رایزنی کرده است.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز چهارشنبه گفت درباره ایران با اعضای شورای امنیت سازمان ملل رایزنی کرده است. 

 

الجبیر با متهم کردن ایران به انتقال موشک‌های بالیستیک به اعضای جنبش انصارالله یمن، گفت ریاض در رایزنی با اعضای شورای امنیت، این موضوع را مطرح کرده است. 

 

علی‌رغم آنکه عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را هدف حملات سنگین هوایی، دریایی و زمینی قرار داده، الجبیر  گفت: «ما درباره این موضوع با اعضای شورای امنیت رایزنی کرده‌ایم. ایران، موشک‌های بالیستیکی به حوثی‌ها می‌دهد که از آنها علیه شهروندان یمن و پادشاهی سعودی استفاده می‌شود.» 

 

حملات سنگین عربستان سعودی علیه یمن به نابودی زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی و افزایش فقر، بیکاری و شیوع بیماری‌های واگیردار در آن منجر شده است. روزنامه واشنگتن‌پست شهریورماه سال گذشته گزارش داد آمار کشته‌های این جنگ از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است. 

 

الجبیر، بدون توضیح درباره نقش سعودی‌ها در ایجاد فاجعه بشری در یمن، گفت: «این اقدام (ارسال ادعایی سلاح از سوی ایران به یمن) خلاف قواعد و قوانین بین‌المللی است؛ جامعه بین‌المللی این را می‌داند و آن را محکوم کرده است.»

 

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------