آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بروز اختلافات جدید در کاخ سفید بر سر ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اختلافات جدید در کاخ سفید بر سر ایران

رویترز در گزارشی نوشت که بین شماری از مقام‌های دولت ترامپ، بر سر برآورد تسلیحاتی تازه در مورد ایران، «اختلافاتی» وجود دارد و در عین حال نگرانی‌هایی از «سیاسی‌کاری» در ارائه مدارک شکل گرفته‌است. وزارت خارجه آمریکا ‎گفته این برآورد «دقیق» است.‎‎

به گزارش انتخاب، اختلافات تازه زمانی عیان شد که وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اقدام به انتشار و سپس حذف نسخه غیرمحرمانه برآورد سالیانه به کنگره در مورد کنترل تسلیحات، کرد.

 

این وقایع یک روز پس از آن صورت گرفته که ایالات متحده به‌طور رسمی نام سپاه پاسداران را به فهرست «سازمان‌های تروریستی» خود افزود.

 

برخی از منابع خبری طرف گفت‌وگو با رویترز اظهار کرده‌اند این برآورد -که روز چهارشنبه دوباره منتشر شد- آن‌ها را به این فکر انداخته که آیا دولت ترامپ در تلاش برای ارائه بدترین تصویر ممکن از ایران است؛ کم‌وبیش همانند آن‌چه جرج بوش و دولت او در سال ۲۰۰۳، پیش از حمله به عراق، ارائه کردند.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در ایمیلی به رویترز، ضمن دفاع از برآورد و قضاوت‌ها در مورد ایران، گفته «دربرگیرنده برآوردهایی دقیق، برپایه اطلاعاتی مناسب و مربوط» است.

 

واپسین مهلت برای ارائه برآورد تسلیحاتی دولت به کنگره، ۱۵ آوریل بود و به‌همین دلیل نیز نسخه‌ای از آن منتشر شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته نسخه‌ای کامل‌تر و غیرمحرمانه، پس از مرور و بازبینی برآورد، منتشر خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی که به رویترز فرستاده، در مورد آن‌چه این خبرگزاری «اختلافات داخلی» بر سر برآورد توصیف کرده، اظهار نظری نکرده‌است.

 

رویترز در بخشی از گزارش خود گفته در برآورد اشاره‌ای به اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد پایان یافتن برنامه نظامی هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۳ و نیز عمل به تعهدات جمهوری اسلامی در توافق اتمی، نشده است.

 

رویترز افزوده است که در برآورد تسلیحاتی فعلی گفته شده، اطلاعاتی که اسرائیل مدعی سرقت از از ایران شده، تردیدها و پرسش‌هایی را ایجاد کرده که آیا تهران دوباره به سوی تولید سلاح هسته‌ای گام برمی‌دارد.

 

یکی از مقام‌های پیشین دولت آمریکا نیز به رویترز گفته به‌نظر می‌رسد گزارش تازه بیشتر برای پیشبرد سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران ارائه شده، به‌جای این‌که بازتاب‌دهنده نظر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی و برآورد آن توسط کارشناسان وزارت خارجه باشد.

 

مقام‌های دولت ترامپ تاکید کرده‌اند، هدف آن‌ها از «فشار حداکثری» بر ایران، برای «تغییر رفتار» جمهوری اسلامی‌ ایران است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------