آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ترامپ با ولی‌عهد ابوظبی درباره تحریم‌های ایران رایزنی کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دونالد ترامپ و محمد بن زاید آل نهیان

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولی‌عهد ابوظبی با او درباره تحریم‌‌های ایران، موضوعات منطقه‌ای و روابط دو جانبه رایزنی کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تحرکات ضد ایرانی خود، عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی تماس تلفنی برقرار و با او درباره تحریم‌های ایران رایزنی کرده است.

 

به نوشته رویترز، طبق بیانیه کاخ سفید ترامپ و بن زاید در این تماس درباره تداوم حمایت آمریکا از امارات عربی متحده، لزوم تقویت ائتلاف‌ها در منطقه و «تاثیر تحریم‌های فلج‌کننده دولت آمریکا بر ایران» صحبت کردند.

 

در این بیانیه آمده است: «آنها (رئیس‌جمهور آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی) همچنین درباره کمک‌های امارات عربی متحده به بازار جهانی انرژی به عنوان یک تامین‌کننده قابل اعتماد نفت صحبت کردند».

 

در این بیانیه آمده است: «آنها (رئیس‌جمهور آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی) همچنین درباره کمک‌های امارات عربی متحده به بازار جهانی انرژی به عنوان یک تامین‌کننده قابل اعتماد نفت صحبت کردند».

 

خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده (موسوم به وام) در روایتی درباره این تماس تلفنی گزارش داده که دو طرف درباره لزوم تقویت هماهنگی‌ها به منظور پرداختن به مسائل سیاسی و اقتصادی تهدید‌کننده امنیت و ثبات منطقه رایزنی کردند.

 

رایزنی تلفنی ترامپ با محمد بن زاید در حالی صورت گرفته که وزیر خارجه امارات عربی متحده هم روز گذشته در سفر به واشنگتن با همتای آمریکایی دیدار کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره این دیدار منتشر کرد.

 

طبق این بیانیه، «مایک پامپئو» در دیدار با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان»  از امارات به خاطر حمایت از اقدامات «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تشکر کرد.

 

تشکر وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ« از امارات در حالی صورت گرفته که این کشور با حمایت‌های واشنگتن، به عنوان عضوی از ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین سال 1394 در حال حملات نظامی به یمن است.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر لزوم تلاش طرف‌های مربوطه در یمن به منظور پیشرفت در اجرای توافقات صورت گرفته در سوئد تاکید کرد.

 

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو و همتای اماراتی او درباره «اهمیت ثبات در لیبی و سودان» هم صحبت کردند.

 

رایزنی علیه ایران و تشکیل آنچه که به عنوان «ناتوی عربی» شهرت یافته، از دیگر محورهای گفت‌و‌گوی وزرای خارجه آمریکا و امارات بود.

 

طبق روایت وزارت خارجه آمریکا، پامپئو و عبدالله بن زاید، درباره «مقابله با فعالیت ثبات‌زدای ایران در منطقه شامل لبنان و ادامه تلاش برای ایجاد ائتلاف استراتژیک خاورمیانه حرف زدند».

 

موضوع ایجاد «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه» که تحلیلگران و رسانه‌ها از آن به عنوان طرح «ناتوی عربی» یاد کرده‌اند، یکی از مسائلی است که مقام‌های آمریکایی بارها درباره آن سخن گفته‌اند اما در روزهای اخیر خبرهایی درباره کناره‌گیری مصر از این طرح مخابره شده است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------