آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مخالفت سناتور ارشد آمریکای با اعطای معافیت برای تحریم‌های سپاه



اخبار,اخبار سیاست خارجی

تد کروز در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای ارائه معافیت‌هایی به برخی کشورها از تحریم‌های اعمال شده علیه سپاه پاسداران ایران گفت: این خبرها عمیقاً مشکل‌ساز هستند؛ امیدوارم اشتباهی در کار بوده باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس، تد کروز، سناتور آمریکایی درباره معافیت‌های جدیدی که از سوی دولت آمریکا برای برای برخی کشورها از تحریم‌های اعمالی علیه سپاه پاسداران در نظر گرفته خواهند شد گفت که هر سیاستی که در برگیرنده معافیت یا استثنایی باشد شدتی کمتر از فشار حداکثری دارد و دسترسی ایران را به ابزارهای اضافی برای برخی فعالیت‌هایی که مدعی شد از سوی ایران انجام می‌شوند میسر می‌سازد.

 

نیوزمکس همچنین به نقل از تد کروز نوشت: "هر سیاستی دربرگیرنده استثنا یا معافیتی چشمگیر شدتی کمتر از فشار حداکثری داشته و در زمینه‌هایی همچون تضعیف امنیت آمریکا و متحدانمان، حمایت از گروه‌های تروریستی خاورمیانه همچون حزب‌الله لبنان و حماس، تجهیز تسلیحاتی شبه‌نظامیان شیعه در عراق که یک‌پارچگی حکومت عراق را تضعیف می‌کنند، حمایت نظامی از شبه‌نظامیان یمن که مانع ثبات سیاسی در یمن می‌شوند، رساندن نیرو به سوریه از جمله آن‌هایی که تحت فرمان ایران هستند، حمایت از طالبان و تروریست‌های دیگر در افغانستان، پشتیبانی از سپاه پاسداران ایران و نیروهای قدس آن، انجام دادن حملات سایبری و تهدیدکردن حمل‌ونقل (کشتیرانی) جهانی، دسترسی آنها را به ابزارهای اضافی میسر می‌کند".

 

این پایگاه خبری در ادامه به بخشی دیگر از بیانیه کروز در این باره پرداخته و اظهارات او را مطرح کرد که "امیدوارم این خبرها نابهنگام باشند و حامیان توافق هسته‌ای اوباما و ایران در وزارت امور خارجه موفق به تضعیف سیاست رئیس جمهور (دونالد ترامپ) برای خروج از آن توافق فاجعه‌بار نشده باشند".

 

بنا به اخباری که رسانه‌های بین المللی منتشر کرده‌اند، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است معافیت‌هایی را برای برخی کشورها از تحریم‌های اعمال شده علیه سپاه پاسداران در نظر بگیرد.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه معافیت از تحریم‌های سپاه پاسداران را در فدرال رجیستر، نشریه رسمی دولت فدرال آمریکا درج کرده است. بنا به این معافیت‌ها، شرکت‌ها یا مقام‌های دولت‌های خارجی که سپاه پاسداران یا یکی از شاخه‌های سپاه به نحوی در ارتباط باشند، اجازه سفر به ایالات متحده آمریکا را از دست نخواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------