آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق: شخصی دنبال راه انداختن جنگ میان ایران و آمریکا در عراق است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,آمریکا در تلاش برای جنگ ایران و عراق

سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق گفت که 'کسی' به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ میان ایران و آمریکا از طریق عراق است.

به گزارش ایرنا، 'یحیی رسول' سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق گفت که فردی (نامعلوم) هست که برای شعله ور کردن آتش جنگ میان ایران و آمریکا در منطقه تلاش می کند. 

 

وی در اظهاراتی که روز دوشنبه در رسانه های عراق بازتاب یافت، گفت که حمله شب گذشته به منطقه سبز بغداد با انداختن یک مینی کاتیوشا تنها با هدف برهم زدن اوضاع و افزایش تنش در منطقه میان تهران و واشنگتن انجام شده است. 

 

این فرمانده ارشد ارتش عراق گفت: فرد (نامعلومی) هست که برای ایجاد جنگ میان دو طرف از طریق عراق تلاش می کند. 

 

یحیی رسول توضیح بیشتری در این خصوص نداد. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان تاکید کرد که موضع ارتش عراق در این خصوص روشن است و ما بر ادامه حفاظت از مردم و خاک عراق و همچنین نمایندگی های دیپلماتیک و همه کسانی که در این کشور بسر می برند، پایبند هستیم. 

 

یحیی رسول چند ساعت پیشتر نیز در توییتی با رد ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر وجود ناامنی برای خارجی ها در عراق و بویژه بغداد، تاکید کرد که اوضاع در حال حاضر در بغداد امن و باثبات است. 

 

انفجار مشکوک یک گلوله مینی کاتیوشا در منطقه امنیتی سبز یکشنبه شب در فاصله چند کیلومتری دیوار سفارت آمریکا در این منطقه، و نحوه پوشش این خبر از سوی رسانه های غربی و نیز واکنش شتاب زده وزارت امور خارجه آمریکا و کنایه به ایران و گروههای مقاومت اسلامی عراق، سوالات و ابهاماتی بسیاری را در ماهیت این حمله ایجاد کرده است. ناظران مسائل امنیتی در گفت و گو با ایرنا تاکید کرده اند که این اقدام یا توسط خود آمریکایی ها در ادامه فضاسازی و جوسازی روانی علیه عراق برای القای وجود ناامنی در عراق و همچنین تنش زایی در منطقه و یا طرف سومی که قصد شعله ور کردن جنگ میان ایران و آمریکا و درگیر کردن عراق در این جنگ دارد، انجام شده است. 

 

مقامات دولت عراق اعلام کردند تحقیقات پیرامون عامل و یا عوامل پس پرده این حمله ادامه دارد اما تاکنون جزییات تازه از آن منتشر نشده است. 

 

رئیس‌جمهور عراق: افزایش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن می‌تواند موجب غفلت از داعش شود

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا ضمن ابراز نگرانی از شدت گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا، این تنش‌ها را برای عراق و منطقه خطرناک خواند و هشدار داد که این تنش‌ها ممکن است موجب غفلت از مبارزه با تروریسم شود.

 

برهم صالح در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا می‌تواند عراق را نیز درگیر کند، گفت: «مطمئناً ما خیلی نگرانیم. این تنش‌ها باعث ناآرامی شدید در عراق و کشورهای همسایه می‌شود.»

 

صالح همچنین هشدار داد: «در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران در حال افزایش است، ما نباید از اولویت اصلی خود در منطقه یعنی مبارزه با تروریسم غافل شویم. داعش قلمرو خود را از دست داده، اما هنوز از بین نرفته است.»

 

برهم صالح در ادامه درباره تصمیم وزرات امور خارجه آمریکا برای خارج کردن برخی کارکنان خود از عراق نیز تصریح کرد: «ما از این تصمیم خوشحال نشدیم و فکر می‌کنیم این یک تصمیم توجیه‌ناپذیر بود. ولی ما نمی‌خواهیم در مورد دولت آمریکا قضاوت کنیم.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------