آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد

«جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد. ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک…

فرانسه: اروپا به خاطر ایران به شدت تحت فشار آمریکاست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر دارایی فرانسه بی اشاره به عدم تلاش بروکسل در تحقق وظایف برجامی خود در قبال تهران ادعا کرد: اروپا به خاطر ایران به شدت تحت فشار آمریکاست!

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه امروز سه شنبه بی اشاره به عدم تلاش بروکسل در تحقق وظایف برجامی خود در قبال تهران ادعا کرد که اروپایی‌ها برای لغو «اینستکس» (سازو کار مالی که برای تسهیل معاملات تجاری با ایران قرار است اجرایی شود) به شدت تحت فشار آمریکا هستند.

 

وزیر دارایی فرانسه در این باره مدعی شد: بله، آمریکا فشار می‌آورد. این فشار شدید است، خیلی شدید و مستقیم بر همین موضوع… فشار به مقام‌های سیاسی وارد می‌شود، به کابینه و همه کسانی که به نوعی با این مسئله سر و کار دارند.

 

گفتنی است، انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضاءکنندگان توافق هسته‌ای ایران (برجام) در سال ۲۰۱۵ هستند، پیشتر ادعا کردند که به منظور جبران پیامدهای خروج آمریکا از برجام و کم‌اثر کردن تحریم‌های واشنگتن، سازو کار مالی اینستکس را در امور تجاری با ایران به اجرا در می‌آورند؛ اما با وجود راه‌اندازی این سیستم، تا کنون در عمل اجرای آن را به تأخیر انداخته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------