آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کلینتون: باید با ایران گفت‌وگو کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کلینتون

وزیر خارجه اسبق آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی بهتر از تقابل نظامی است، گفت دولت کنونی آمریکا باید همان مسیری را در پی بگیرد که دولت سابق این کشور در برخورد با ایران دنبال می‌کرد.

به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا در واکنش به تنش‌های اخیر در منطقه، به سیاستمداران این کشور توصیه کرد برای گفت‌وگو با ایران تلاش کنند.

 

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، کلینتون که روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت یکی از اعضای تازه درگذشته حزب دموکرات با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «می‌دانید که "وینستون چرچیل" [نخست‌وزیر اسبق انگلستان] جمله معروفی دارد که می‌گوید "فک، فک، فک بهتر از جنگ، جنگ، جنگ است.»

 

وی افزود: «این کاری است که ما در مذاکرات ایران انجام دادیم و برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل درآوردیم. این همان کاری است که هنوز هم باید انجام دهیم.»

 

کلینتون در دولت نخست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا وزیر خارجه بود و بارها خود را آغازگر دیپلماسی هسته‌ای آمریکا با ایران معرفی کرده است.

 

وی سال گذشته پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، گفت: «خروج از توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه بزرگ است. این کار امنیت آمریکا و اعتماد به آمریکا را کمتر می‌کند. ایران اکنون خطرناک‌تر است. نقشه جایگزین ما چیست؟ هرکسی که فکر می‌کند پاسخ، بمباران است، به طرز تأسف‌باری در اشتباه است. به عنوان وزیر خارجه، من برای تحریم‌های بین‌المللی فلج‌کننده‌ای که ایران را پای میز مذاکره آورد، تلاش کردم. تکرار آن کار، حالا که اعتبارمان خدشه‌دار شده، به مراتب دشوارتر است.»

 

در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند تا فضایی تنش‌آلود علیه ایران ایجاد کنند. «مارک دوبوویتز» رئیس لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» عنوان کرده است که این فضا و اظهارات ضدایرانی مقام‌های آمریکایی، بخشی از راهبرد کاخ سفید برای اعمال فشار روانی به ایران و امتیازگیری از جمهوری اسلامی است.

 

ترامپ اخیرا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» اذعان کرده است که به دنبال جنگ با ایران نیست، چراکه می‌داند چنین جنگی به شدت به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------