آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: پیمان منطقه ای عدم تجاوز را در عراق پیشنهاد دادم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف در عراق

وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر از دیدارهای سازنده با مقامات عراقی خبر داد و نوشت: پیمان منطقه ای عدم تجاوز را در عراق پیشنهاد کردم.

 

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:  "در عراق حضور دارم. دیدارهایی مهم و سازنده با رییس‌ جمهوری، نخست‌وزیر، رییس مجلس، وزیر امور خارجه و رهبران دو ائتلاف پارلمانی برگزار کردم و پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز را پیشنهاد کردم. "

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز شنبه در راس هیات بلندپایه سیاسی برای انجام یک سفر رسمی دو روزه و دیدار با مقامات عراق وارد بغداد شد.

 

محمدجواد ظریف شنبه شب در بغداد با "برهم صالح" رئیس جمهوری عراق دیدار و در مورد روابط دو جانبه و نیز تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

 

وی پیش از دیدار با برهم صالح، با "عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت وگو کرد.  

 

دیدار با "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق و مذاکره با "محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق از دیگر برنامه های سفر ظریف به بغداد اعلام شده است. 

 

سومین سفر ظریف به بغداد همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تنش آفرینی های  آمریکا در منطقه و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------