آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

رئیس‌جمهور چین: سیاست آمریکا در قبال ایران عامل تنش در منطقه است



اخبار,اخبار سیاست خارجی

رئیس‌جمهور چین در مصاحبه با رسانه‌های روسیه ضمن تأکید بر همسویی مواضع دو کشور در قبال ایران خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای برجام شد.

به گزارش فارس، «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین قبل از سفر به روسیه در مصاحبه‌ای با رسانه‌های این کشور ضمن تأکید بر همسویی مواضع پکن و مسکو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواستار اجرای کامل «برجام» از سوی همه طرف‌ها شد. 

 

به نوشته «شینهوا»، رئیس‌جمهور چین برجام را «محصول چندجانبه‌گرایی» توصیف کرده و آن را توافقی مهم برای نظام منع اشاعه در دنیا و صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) دانست.

 

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفته است.

 

رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس تصریح کرد سیاست «فشار حداکثری» آمریکا و تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران موجب افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه شده است. 

 

او این افزایش تنش‌ها را نگران‌کننده خواست و از همه طرف‌ها خواست خویشتنداری نشان دهند. وی گفت: «اوضاع نگران‌کننده است.»

 

شی جین‌پینگ اضافه کرد: «مواضع چین و روسیه در خصوص مسئله هسته‌ای ایران تا حد زیادی همسو است و هر دو امیدواریم که همه طرف‌ها معقول باشند و خویشتن‌داری به خرج دهند، گفت‌وگو و رایزنی‌ها را افزایش دهند و از تنش‌ها فعلی بکاهند.»

 

چین پیش از این مخالفت خود را با سیاست آمریکا در تحریم کشورها و شرکت‌ها ناقض تحریم‌های آمریکا ابراز کرده است. 

 

رئیس‌جمهور چین به طر مستقیم به مسئله تحریم‌های نفتی علیه ایران اشاره نکرد، اما به صورت کنایه‌آمیز گفت: «چین کماکان سرسختانه از حقوق و منافع مشروع و قانونی خود محافظت می‌کند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------