آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

درخواست برخی نمایندگان آمریکا برای تحریم‌های شدیدتر علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی

برخی منابع آمریکایی در گزارشی از تلاش برخی سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران خبر داده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن‌فری‌بیکن، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از دولت ترامپ خواسته‌اند تا با لغو کامل هرگونه توافق مرتبط با برجام، مجموعه‌ای از شدیدترین تحریم‌ها علیه تهران را اعمال کند.

 

در این گزارش تصمیم ایران به تعلیق برخی تعهدات داوطلبانه در برجام، دلیل مناسب برای مجاب کردن دونالد ترامپ جهت لغو هرگونه معافیت همکاری با ایران اعلام شده است.

 

معافیت‌های مورد اشاره از سوی نمایندگان کنگره مرتبط با معافیت‌های مربوط به همکاری در بخش هسته‌ای ایران در مراکز اراک، بوشهر و فردو است که ترامپ علی رغم خروج از برجام، اما برای همکاری محدود در بخشی از این حوزه‌ها معافیت صادر کرد، هرچند حال نمایندگان کنگره خواستار لغو کامل این معافیت‌ها از سوی کاخ سفید می‌باشند.

 

این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش، کاخ سفید با وجود تحریم انتقال آب سنگین مازاد به عمان و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد، اما معافیت‌های مربوط به همکاری هسته‌ای در اراک، بوشهر و فردو را تمدید کرد.

 

در این گزارش گفته شده که نمایندگان نگران بازگشت به برجام از سوی روسای جمهور پس از دونالد ترامپ هستند و به همین منظور نیز حال از دولت ترامپ خواسته‌اند تا توافق برجام را به طور کامل ملغی اعلام کند.

 

درخواست این گروه از نمایندگان جمهوری خواه از ترامپ در حالی است که پیش از این روسیه، اروپا و چین نسبت به خروج آمریکا از برجام اعلام نگرانی و مخالفت کرده بودند و معلوم نیست در صورت لغو کامل برجام از سوی ترامپ آینده روابط واشنگتن با دیگر کشورهای امضا کننده و متعهد در برجام تا چه اندازه دچار نواسان خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------