آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اعتصاب همسر زاغری مقابل سفارت ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اعتصاب همسر زاغری

برخی رسانه‌ها، با انتشار تصاویری از اعتصاب غذای ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری (شهروند ایرانی-بریتانیایی)، مقابل سفارت ایران در لندن خبر داده‌اند.

حمید بعیدی‌نژاد - سفیر ایران در لندن در پیامی توئیتری نوشت: "علیرغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، چند نفر با مسدود کردن مسیر، دیروز و دیشب را جلوی سفارت سپری کردند. امروز علاوه بر افراد، رسانه ها برای تهیه گزارش جلوی سفارت اجتماع کرده اند. کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلمات‌ها وجود ندارد." سفیر ایران در انگلیس در توییت جدیدی در واکنش به تجمع مقابل سفارت کشورمان نوشت:‏ حریم سفارت باید مصون از هر گونه مانع باشد.حضور معترضین و دوربینهای رسانه در جلوی تنها درب ورودی سفارت با فقط چند متر عرض، امنیت رفت و آمد پیاده دیپلماتها بهنگام ورود به ساختمان را بخطر می اندازد. اعتراض مدنی حق شهروندی است ولی باید در خارج از حریم سفارت تحت نظارت پلیس انجام گیرد.

 

 بهارنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------