آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پومپئو: خواهان جنگ با ایران نیستیم/ ایران عامل حادثه دریای عمان بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایک پومپئو

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر اینکه واشنگتن خواهان جنگ با ایران نیست، گفت آمریکا به اعمال فشار اقتصادی به تهران ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر گفت واشنگتن خواهان جنگ با ایران نیست، اما به اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد.

 

پامپئو که با شبکه «فاکس نیوز» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤال مجری درباره تردیدهای موجود در مورد ادعای نقش‌آفرینی ایران در حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، مدعی شد: «هیچ تردیدی درباره آنچه که اتفاق افتاده وجود ندارد. این حمله جمهوری اسلامی ایران به کشتی‌رانی تجاری و آزادی تردد بود، که مقصودی روشن داشت: ممانعت از تردد از تنگه [هرمز]. این حمله در سوی دریای عمان تنگه هرمز انجام شد. هیچ تردیدی وجود ندارد، جامعه اطلاعاتی، داده‌ها و مستندات زیادی وجود دارد که جهان شاهد آن خواهد بود، اما مردم آمریکا باید در مورد اینکه چه کسی این حملات را انجام داد، اطمینان داشته باشند.»

 

وزیر خارجه آمریکا در مورد اینکه واشنگتن چطور می‌خواهد اقدامات منطقه‌ای ایران را محدود کند، به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران و «خروج هوشمندانه» از توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «این کارزار فشار حداکثری ادامه دارد و ما همین هفته گذشته چندین کارخانه تولید محصولات پتروشیمی را تحریم کردیم. رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ هرآنچه در توان داشته برای اجتناب از جنگ انجام داده است. ما خواستار جنگ نیستیم، و آنچه در توان داشته‌ایم برای ایجاد بازدارندگی انجام داده‌ایم. ایرانی‌ها باید بدانند که ما به اقدامات خود برای بازداشتن چنین رفتاری، ادامه خواهیم داد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------