آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش ایران به اظهارات اخیر بن‌سلمان: ریاض از راه باطلی که در پیش گرفته بازگردد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سید عباس موسوی

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات ولیعهد سعودی علیه ایران را در راستای تلاش وی برای فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.

به گزارش تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات محمد بن سلمان در ایراد اتهام به جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف را ادامه روش ناصواب گذشته و فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.

 

سید عباس موسوی گفت: «عربستان با فقدان درک درست از متغیرهای منطقه با رویکردی مبتنی بر نظامی گری، بحران سازی و تنش افزایی، ثروت مردم خود و کشورهای منطقه را به جیب بیگانگان سرازیر کرده است.»

 

سخنگوی وزارت خارجه اظهار امیدواری کرد عربستان سعودی از راه باطلی که جز جنگ و ویرانی در منطقه به همراه نداشته، عدول کند و با برداشتن گام های اعتمادساز، سیاست نوینی مبتنی بر  گفتگو و تعامل برای کاهش تنش های منطقه‌ای دنبال نماید. قطعا جمهوری اسلامی ایران از این رویکرد جدید استقبال خواهد کرد.

 

محمد بن‌سلمان اخیراً در اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران در ارتباط با حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان بدون ارائه هرگونه مدرک و دلیلی در همسویی کامل با آمریکا مدعی شده بود: «نظام ایران احترام نخست‌وزیر ژاپن، که مهمان تهران بود را نگه نداشت و در جریان حضور وی( در تهران) پاسخ عملی به تلاش‌های( میانجیگرانه‌اش) داد؛ دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد. همچنین از طریق شبه‌نظامیانش( انصارالله) فرودگاه أبها را هدف حمله قرار داد. این تحولات رویکرد نظام ایران و نیات آن جهت بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه را به وضوح نشان می‌دهد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------