آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پلوسی: نباید ایران را تحریک کنیم



اخبار,اخبار ورزشی,پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه نباید ایران را تحریک کرد، گفت رسانه‌ها باید مردم آمریکا را در جریان قرار دهند که کشتی‌های مورد حمله در دریای عمان، آمریکایی نبوده‌اند.

به گزارش فارس، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از تنش‌های شکل‌گرفته در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و گفت رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش کمک کنند.

 

وی که در نشستی به میزبانی نشریه «کریسشن ساینس مانیتور» در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با ایران، من شدیدا درباره سوء محاسبه‌ای که ممکن است آنجا رخ دهد، نگران هستم. فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور خواهان جنگ باشد. او بارها و بارها این را به من گفته است، نه در مورد ایران، بلکه در ارتباط با عراق و اینکه [آن حمله] اشتباه بود و نباید اتفاق می‌افتاد.»

 

پلوسی افزود: «من از این وضعیت بسیار بسیار نگرانم... بگذارید از رسانه‌ها بپرسم، وقتی درباره حمله به کشتی‌ها می‌نویسید، می‌توانید اشاره کنید که آن‌ها نروژی، سعودی و ژاپنی بوده‌اند؟ افکار عمومی آمریکا این برداشت را دارد که این حملات به کشتی‌های آمریکایی انجام شده است.»

 

وی وضعیت کنونی در منطقه را «تأسف‌بار» توصیف کرد و با بیان اینکه ایرانی‌ها در ادامه اقداماتشان «به خود تردید راه نمی‌دهند»، گفت: «ما نباید آن‌ها را تحریک کنیم.»

 

این نماینده ارشد مجلس نمایندگان آمریکا ایران را حامی «بازیگران بد» در منطقه خواند و از انتقال موشک‌های بالستیک ایران به این گروه‌ها در منطقه انتقاد کرد و گفت دموکرات‌ها «توهمی» در این رابطه ندارد، اما در عین حال تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای را اشتباه می‌دانند. او گفت: «کنار رفتن از یک توافق هسته‌ای، به شکلی که این دولت انجام داد، بسیار بسیار غلط است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------