آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ایران ادعای مذاکره موشکی با آمریکا را تکذیب کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توییتی با اشاره به تذکر نمایندگی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: آنچه از مصاحبه ظریف منتشر شده تحریف آشکار است.

به گزارش ایسنا، علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با تکذیب نقل قول منتشر شده در برخی رسانه‌های آمریکایی از قول ظریف نوشت: متن پرسش و پاسخ نشان می‌دهد تفسیر آسوشیتدپرس از این سخنان اشتباه است و می‌تواند موجب کاهش اعتماد عمومی به رسانه‌ها شود.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با تفسیری اشتباه از مصاحبه محمدجواد ظریف با NBC از آمادگی ایران برای مذاکره بر سر قدرت دفاعی مشروع خود خبر داده بود؛ خبری کذب که موجب واکنش پمپئو و ترامپ نیز شد.

 

میریوسفی نوشت: «تفسیری که آسوشیتدپرس از مصاحبه دکتر ظریف با ان بی سی‌نیوز درباره آمادگی برای مذاکره ذرخصوص برنامه موشکی ایران داشته به طور کامل اشتباه است. این جمله که "اگر ایالات متحده می‌خواهد درباره موشک صحبت کند، باید فروش انواع سلاح به کشورهای منطقه شامل فروش موشک را متوقف کند"، به هیچ عنوان به این معنی نیست که ایران مایل است درباره برخی جنبه‌های توان موشکی خود مذاکره کند. توان موشکی ایران بطور مطلق و تحت هرشرایطی قابل مذاکره با هیچ شخص یا کشوری نیست.»

 

وی ادامه داد: مطمئن هستیم که خبرنگاران آسوشیتدپرس به اندازه کافی با زبان محاوره‌ای انگلیسی در این مصاحبه آشنا باشند و می‌دانند که چگونه منظور گوینده را در یک مصاحبه چالشی بطور صحیح از متن استخراج کنند. استخراج یک تفسیر نادرست از یک متن و قرار دادن آن در یک سرخط خبری یقیناً موضوعی است که از ارزش و اعتماد یک رسانه معتبر نزد افکار عمومی می‌کاهد.

 

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود به دروغ مدعی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات موشکی شد.

 

واکنش وزارت خارجه ایران به ادعای مذاکره موشکی با آمریکا

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در فضای مجازی نوشت پاسخ ⁧ آقای ظریف⁩ به مجری بی بی سی، دقیق، هوشمندانه و به قول اهل فن " تعلیق به محال" بود. هم توپ را در زمین آمریکا انداخت و هم بجای موضع تدافعی، موضوع فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه را به چالش کشید. موضع ایران و محمدجواد ظریف درباره توانمندی‌های موشکی کشور مشخص است.

 

بنا بر این گزارش همچنین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره درباره برنامه موشکی خود را تکذیب کرد و گفت: برنامه موشکی دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

 

وزیر امور خارجه گفته بود" اگر آمریکا می‌خواهد درباره موشک صحبت کند ابتدا باید فروش سلاح به منطقه که شامل موشک می‌شود به دولت‌های منطقه را متوقف کند" اما این خبرگزاری این جملات را تمایل ایران برای مذاکره درباره برنامه موشک دفاعی خود معنا کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------