آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

فرمانده سنتکام آمریکا: جنگ با ایران قابل اجتناب است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,فرمانده سنتکام آمریکا

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» از تلاش واشنگتن برای ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس خبر داد و گفت: جنگ با ایران قابل اجتناب است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «کنث مک‌کنزی»، رئیس ستاد  فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» مدعی تلاش کشورش برای ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس شد.

 

در همین ارتباط نیز، رئیس سنتکام اعلام کرد که ما به شدت و با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای تأمین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج فارس به‌دست بیاوریم.

 

مک‌کنزی که در یک نشست خبری مشترک با ژنرال «فهد بن ترکی» فرمانده ائتلاف نظامی عربستان در جنگ علیه یمن صحبت می‌کرد، افزود با این اظهارات قصد ندارد هیچ کشوری را در منطقه هدف بگیرد و هدف تنها بر آزادی کشتی‌رانی در منطقه متمرکز است.

 

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین گفت: جنگ با ایران قابل اجتناب است و ما سعی می‌کنیم که رفتار ایران را تغییر دهیم.

 

فرمانده سنتکام که در بحبوحه تنش‌های خلیج فارس روز گذشته وارد یکی از کشورهای منطقه شده است، شب گذشته نیز ادعا کرده بود که ایران در حال تجدید نظر در محاسبات خود و ارزیابی نیات ماست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------