آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا باز هم همکاران اقتصادی ایران را تهدید کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,استیو منوشین

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اگر کسی می‌خواهد با سیستم دلاری کار کند، باید از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها تبعیت کند.

به گزارش فارس، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه به تهدید کشورهایی پرداخت که می‌خواهند با ایران روابط اقتصادی داشته باشند.

 

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، منوشین که پس از گفت‌وگو با «برونو ل میر» وزیر دارایی فرانسه در حاشیه اجلاس گروه ۷ در جمع خبرنگاران در پاریس صحبت می‌کرد، گفت: «اگر می‌خواهید در سیستم دلاری مشارکت داشته باشید، باید از تحریم‌های ایالات متحده تبعیت کنید.»

 

وی افزود: «ما انتظار داریم که به تحریم‌های ایالات متحده التزام وجود داشته باشد، چه علیه ایران و چه علیه هرکس دیگری. اگر کسانی می‌خواهند در سیستم دلاری مشارکت داشته باشند، باید از تحریم‌های ایالات متحده پیروی کنند. ما از کاری که اروپایی‌ها دارند می‌کنند، خرسند هستیم.»

 

اظهارات منوشین ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که روسیه برای پیوستن به ساز و کار مبادله‌ای موسوم به «اینستکس» که هدف اعلامی آن تسهیل تجارت با ایران است، ابراز تمایل کرد.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد این ساز و کار گفت: «می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اینستکس بسیار دقیق است و هیچ‌کاری نمی‌کند که با تحریم‌های ما اختلالی داشته باشد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------