آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

هانت: از ایران می‌خواهیم که فورا نفتکش انگلیس و خدمه آن را آزاد کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جرمی هانت

وزیر امور خارجه انگلیس با قرائت بیانیه دولت این کشور درباره واکنش انگلیس درباره اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس گفت که از تهران می‌خواهیم که فورا نفتکش انگلیس و خدمه آن را آزاد کند.

به گزارش  فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور به قرائت متن بیانیه دولت این کشور درباره واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس پرداخت.

 

وی گفت: از ایران می‌خواهیم که فورا نفتکش انگلیسی و خدمه آن را آزاد کند.

 

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه قرائت بیانیه دولت این کشور با اشاره به ایجاد یک نیروی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها گفت که سطح امنیتی کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را به 3 افزایش خواهیم داد.

 

هانت با ذکر این موضوع که اسکورت همه کشتی‌های انگلیسی امکان پذیر نیست گفت: به همه کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند می‌گوییم که به ما اطلاع دهند تا از آنها حفاظت کنیم.

 

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: قصد داشتیم که تلاش‌ها برای حل مشکل نفتکش گریس 1 که تحریم‌های اروپا را نفض کرد افزایش دهیم.

 

وی با تاکید بر این موضوع که به دنبال تقابل با ایران نیستیم افزود: «اما اگر ایران بخواهد تنش‌ها را افزایش دهد، باید هزینه حضور یک نیروی بزرگ غربی را در منطقه بپذیرد.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------