آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ریابکوف: «اینستکس و رآکتور اراک» مهمترین موضوعات نشست کمیسیون برجام هستند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مکانیزم پرداخت اینستکس و رآکتور آب سنگین اراک مهمترین موضوعات نشست کمیسیون مشترک برجام خواهد بود.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که مکانیزم پرداخت «اینستکس» برای تجارت با ایران و اوضاع رآکتور آب سنگین اراک مهمترین موضوعات نشست بعدی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک خواهند بود.

 

وی تاکید کرد که اگر مکانیزم اینستکس برای کشورهای ثالت باز شود و تراکنش‌ها با نفت ایران نیز امکان‌پذیر باشد، در آن صورت شانس نجات برجام افزایش خواهد یافت.

 

ریابکوف که در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام صحبت می‌کرد، افزود: «با وجود آنکه تولید آب سنگین توسط ایران افزایش یافته اما این موضوع آنقدر سریع نیست که به چالش فوری تبدیل شود.»

 

وی اضافه کرد: «البته اینستکس در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما موضوعات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند. تمامی پروژه‌هایی که در حال اجرا بوده چالش‌هایی را تجربه کرده‌اند که از جمله موضوعاتی است که مربوط به تهدیدات آمریکا و اعمال مستقیم تحریم‌ها است. فردو و اراک و دیگر موضوعات از مهمترین موضوعات برای نشست کمیسیون مشترک برجام خواهد بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------