آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

چین: آمریکا سیاست فشار حداکثری علیه ایران را کنار بگذارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و چین

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز دوشنبه از دولت آمریکا خواست سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» را کنار بگذارد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز دوشنبه تأکید کرد در نشست کمیسیون برجام که روز یکشنبه در وین برگزار شد، همه طرف‌های توافق هسته‌ای قاطعانه مخالفت خودشان را با تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کردند.

 

«هوا چانینگ»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: «همه طرف‌ها قاطعانه مخالفت خود را با سیاست‌های آمریکا که به دنبال جلوگیری از اجرای توافق با تحمیل تحریم‌های یکجانبه و تحریم‌های فراسرزمینی است، اعلام کردند. همه وعده دادند تدابیری برای کاستن از اثرات چنین تحریم‌هایی به کار خواهند گرفت.»

 

وی اضافه کرد: «مایلم بار دیگر تأکید کنم که اجرای کامل و موثر برجام هم از ضروریات قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و هم تنها راه عملی و موثر برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران. یکبار دیگر از آمریکا می‌خواهیم از کارزار فشار حداکثری خود دست بردارد و مانع‌تراشی بیشتر برای طرف‌ها در مسیر اجرای توافق را کنار بگذارد.»

 

چانینگ در خصوص شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه هم گفت: «ریشه اصلی این تنش‌ها چیزی غیر از تحریم‌های یکجانبه آمریکا و دست‌درازی به قلمرو قضایی سایر کشورها نیست.»

 

یک خبرنگار از سخنگوی وزارت خارجه چین پرسید: «طبق گفته اعضای پارلمان ایران در روز ۲۸ جولای (۶ مردادماه) علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پارلمان گفته که ایران فعالیت‌های خودش در رآکتور آب سنگین اراک را از سر خواهد گرفت. نظری در این باره دارید؟»

 

چانینگ گفت: «تا آنجا که من می‌دانم کارهای مرتبط طبق روال پیش می‌روند. در نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک در روز گذشته، همه طرف‌ها از جمله ایران از تلاش‌های چین در بازسازی رآکتور آب سنگین اراک تمجید کردند و تمایل خودشان را برای ارائه کمک‌های بیشتر اعلام کردند. چین، به اجرای برجام و حفظ آن و اجرا کردن مسئولیت‌ها و تعهدات خودش پایبند است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------