آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا رسما معافیت‌های تحریم هسته‌ای ایران را تمدید کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,آمریکا و ایران

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای رسما از تمدید معافیت‌های باقی‌مانده همکاری‌های هسته‌ای با ایران خبر داد و هدف از این کار را ادامه نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای رسما از تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران خبر داد.

 

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تمدید این معافیت‌ها را «ادامه محدودیت‌ها» بر برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده و نوشته است: «اقدام امروز، به حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران کمک کرده، ریسک‌های اشاعه‌ای را کاهش داده، توانایی ایران برای کاستن از زمان "گریز" به سوی سلاح هسته‌ای را محدود کرده و از احیای مراکز حساس اشاعه‌ای ایران، ممانعت می‌کند.»

 

این بیانیه می‌افزاید: «دولت پیشرو در حمایت از تروریسم در جهان به استفاده از برنامه هسته‌ای برای ارعاب جامعه بین‌الملل ادامه داده و امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند. ایالات متحده در تعهد خود به محروم کردن ایران از هرگونه مسیری به سوی سلاح هسته‌ای، مصمم است و از مجموعه کاملی از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، استفاده می‌کند.»

 

واشنگتن در این بیانیه و تنها ساعاتی بعد از تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را «به رد دیپلماسی و توسعه برنامه هسته‌ای» متهم و عنوان کرده است که واشنگتن به اعمال فشار به ایران ادامه می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------