آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه/ گوترش: عامل بازدارنده جنگ هسته‌ای در جهان از بین رفت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عباس موسوی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد و استفاده افراطی واشنگتن از ابزار تروریسم اقتصادی را ترفندی شکست‌خورده خواند.

به گزارش تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تروریسم اقتصادی تازه آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد.

 

سید عباس موسوی اظهار داشت: «جنون آمریکایی ها در استفاده افراطی از تروریسم اقتصادی و مجازات های غیر قانونی و یکجانبه علیه کشورهایی که چون آنان نمی اندیشند و رفتار نمی کنند، ترفند شکست خورده ای است که کارایی خود را از دست داده و حتما نتیجه ای برای آن کشور به دنبال نخواهد داشت.»

 

گوترش: عامل بازدارنده جنگ هسته‌ای در جهان از بین رفت

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی به پایان یافتن پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد (INF) میان آمریکا و روسیه واکنش نشان داد.

 

به دنبال  اعلام این خبر در رسانه ها، دبیرکل سازمان ملل متحد به میان خبرنگاران آمد و در این خصوص در سخنانی گفت: پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد توافقی مهم بوده و به ثبات اروپا و پایان جنگ سرد کمک کرد.

 

«آنتونیو گوترش» ادامه داد: وقتی این پیمان از فردا منقضی شود، عامل بازدارنده و ارزشمند جنگ هسته ای در جهان هم از بین می رود. این امر موجب تشدید تهدیداتی می شود که از ناحیه موشک های بالستیک ایجاد می شوند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------