آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

مقام ژاپنی: توکیو به جای تنگه هرمز به تنگه باب المندب کشتی اعزام می‌کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ژاپن
خبرگزاری کیودو به نقل از یک مقام ژاپنی نوشت که دولت «آبه شینزو» قصد ندارد با مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس به روابط خود با تهران آسیب بزند و به جای تنگه هرمز به تنگه باب المندب کشتی و هواپیمای گشت زنی اعزام می‌کند.

به گزارش فارس، خبرگزاری کیودو گزارش داد که توکیو به جای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس یک کشتی جنگی به آبهای یمن اعزام می‌کند. 

 

براساس این گزارش، یک منبع دولتی ژاپن در این زمینه گفته، توکیو احتمالا به جای شرکت در ائتلاف دریایی آمریکایی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز، چند کشتی گشتزنی به آبهای یمن اعزام می‌کند.

 

کیودو نوشت: دولت آبه شینزو تمایلی به اعزام نیروهای خود دفاعی ژاپن(MSDF) به تنگه هرمز، که محل عبور حدود یک پنجم نفت جهان است، ندارد؛ چرا که نگران است این اقدام ژاپن به روابط دوستانه این کشور با ایران آسیب بزند. 

 

اما از طرفی هم به شدت از طرف آمریکا تحت فشار است تا در این ائتلاف حضور داشته باشد و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته با تاکشی ایوایا وزیر دفاع ژاپن و آبه شینزو در همین زمینه دیدار و رایزنی کرد.

 

یک منبع دولتی ژاپن گفت: برای مصالحه، توکیو در حال بررسی اعزام ناوشکن و هواپیمای نظارتی P-3C به تنگه باب المندب بین یمن و شاخ آفریقا است.

 

این مقام ارشد دولت آبه تاکید کرده است که در حال حاضر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

 

روزنامه ژاپن تایمز اخیرا گزارش داد که توکیو تمایلی به مشارکت در ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس ندارد. 

 

روزنامه ژاپن تایمز در این زمینه نوشت: اشتیاق متحدان آمریکا برای پیوستن به این طرح بسیار درهم و برهم است. بریتانیا اعلام کرده است در این ائتلاف شرکت می‌کند اما کشوری مثل آلمان تمایلی برای پیوستن ندارد. 

 

آبه شینزو روز سه شنبه گفته بود که براساس ملاحظاتی که هم با ایران و هم با آمریکا دارد در حال تصمیم گیری در این زمینه است که ژاپن چه نقشی می‌تواند در این ائتلاف ایفا کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------