آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تلویزیون سوئد: ایران به زودی نفتکش انگلیس را آزاد می‌کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نفتکش انگلیس
یک رسانه سوئدی امروز پنجشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد سوئد «شواهد بسیار قدرتمندی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران به زودی نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» را آزاد خواهد کرد.

به گزارش فارس، یک رسانه سوئدی امروز پنجشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد سوئد «شواهد بسیار محکمی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران به زودی نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» را آزاد خواهد کرد. 

 

تلویزیون SVT سوئد به نقل از منابعی در وزارت خارجه سوئد گزارش داد این نفتکش که ماه گذشته هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف شد احتمالاً ظرف چند روز آینده آزاد خواهد شد.

 

 شرکت سوئد «استینا بالک»، مالک نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از دیدار مدیرعامل این شرکت با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران خبر داد.

 

در این بیانیه که چهارشنبه صادر شده آمده «اریک هانل»، مدیر عامل شرکت «استینا بالک» در استکهلم با محمد جواد ظریف دیدار کرده و توانسته با او درباره آزادی نفتکش استینا ایمپرو و خدمه آن رایزنی کند. 

 

طبق این بیانیه، این دیدار در شرایطی انجام شد که آقای ظریف برای برگزاری دیدارهای دوجانبه با وزیر خارجه سوئد و سایر مقام‌های این کشور در این کشور حضور داشت.

 

در این بیانیه آمده است: «گفت‌وگوی سازنده‌ای برگزار شد و ما مسئله تبادل اطلاعات کردیم. تأکید بر اهمیت آزادسازی ۲۳ خدمه نفتکش که اتباع کشورهای هند، روسیه، لیتوانی و فیلیپین هستند برای ما حائز اهمیت بود.»

 

ظریف علاوه بر این با «مارگوت والستروم»، وزیر امور خارجه سوئد هم دیدار کرد. یک منبع آگاه به گفت‌‌وگوهای میان ظریف و والسترو گفت: «ما به اظهارات علنی ظریف درباره رسیدن به راه حل سریع برای استینا ایمپرو نگاه مثبتی داریم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------