آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف برجام فراتر رفته است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
بنا بر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران همچنان بالاتر از حد مجاز در برجام است.

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.

 

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که این نهاد از ایران خواستار همکاری کامل و به موقع بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هدف را با ایران پیگیری می‌کند.

 

این شانزدهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برجام بوده و در این گزارش اعلام شده که درصد خلوص غنی‌سازی اورانیوم ایران فراتر از 3/67 درصد شده و به 4/5 درصد رسیده است.

 

 

غریب آبادی: ایران در برداشتن گام‌های اعلام شده در تصمیم اخیرش مصمم است

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین گفت: گزارش جدید مدیرکل موقت آژانس ضمن تایید مجدد پایبندی ایران به برجام، اعلام تصمیمات جدید از سوی جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داده است.

 

کاظم غریب آبادی، همزمان با انتشار شانزدهمین گزارش مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ چندجانبه گرایی در روابط بین الملل و گواهی بر پایبندی آن به تعهدات بین‌المللی‌اش خواند.

 

وی افزود: در این گزارش، همانند پانزده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

 

وی همچنین اظهار داشت که در گزارش جدید منتشر شده از سوی مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره صریحی به دستور شورایعالی امنیت ملی مبنی بر توقف برخی اقدامات ایران تحت برجام در چارچوب مواد ۲۶ و ۳۶ شده است. 

 

غریب آبادی افزود: برابر این گزارش، ذخیره اورانیوم غنی شده تا ١٩ اوت، ٢۴١.۶ کیلوگرم شامل ٢۵.١ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۴.۵ درصد اعلام شده است. برابر برجام، ایران حداکثر می تواند ٢٠٢.٨کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشته باشد.  

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گام‌های اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است و همانگونه که مکررا اعلام شد، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب و ظرف برنامه زمانی اعلام شده، تضمین کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------