آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موگرینی: در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,موگرینی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با حضور سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل، بر تداوم تلاش‌ها‌ جهت حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران تاکید کرد.

به گزارش فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه در «نشست سال 2019 سفرای اروپا» در بروکسل بر تداوم تلاش‌ها‌ جهت حفظ توافق  هسته‌ای سال 2015 با ایران تاکید کرد.

 

به نوشته «وبگاه اتحادیه اروپا» «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی درباره حفظ برجام گفت: «در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم. ما در این زمینه در حال بررسی روش‌های نوآورانه  و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.»

 

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های صورت گرفته در گذشته برای شکل‌گیری برجام و حفظ آن اشاره کرد.

 

موگرینی با اشاره به ترک این سمت در آینده، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های صورت گرفته طی این پنج سال و از سوی اتحادیه اروپا در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهت تنش زدایی و حفظ ثبات و آرامش تداوم یابد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش‌های صورت گرفته در پنج سال گذشته در موزامبیک، لیبی، اوکراین و سوریه و افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کویت اشاره کرد.

 

موگرینی در جمع سفرای اتحادیه اروپا برای «جوزف بورل» وزیر خارجه کنونی اسپانیا که قرار است جایگزینش شود، آرزوی موفقیت کرد.

 

موگرینی در این نشست راجع به ایده تشکیل ناوگان دریایی اتحادیه اروپا و در مناطقی که منافع راهبردی اروپا در آن دخیل است، توضیحاتی داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------