آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی وزارت خارجه: نفتکش آدریان دریا محموله خود را تخلیه کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عباس موسوی
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نفتکش آدریان دریا علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد.

«سیدعباس موسوی» در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم که به هر طریقی نفتمان را خواهیم فروخت و اقدامات ایذایی تاثیری در برنامه‌های ما نخواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آمریکا خلاف قوانین و مقررات بین‌الملل همچون مقررات حقوق دریاها و قوانین سازمان بین المللی دریانوردی(ایمو) است، تصریح کرد: با این حال این اقدامات ایذایی نمی‌تواند تاثیری در اقدامات ما بگذارد و ماهمانطور که قبلا هم گفتیم نفتمان را خواهیم فروخت و این گونه اقدامات تنها باعث زحمت خود آنها می‌شود.

 

موسوی یادآور شد: نفتکش آدریان دریا هم علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد و برای آینده آن هم مالک آن تصمیم گیری خواهد کرد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کشتی انگلیسی اسنتا ایمپر هم گفت: این کشتی هم اکنون مراحل آخر رسیدگی قضایی و حقوقی را طی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک رفع توقیف شود.

 

کشتی آدریان دریا که پیش از این گریس یک نام داشت، حدود ۴۵ روز قبل توسط نیروهای انگلیسی در جبل‌الطارق توقیف با طرح این ادعا که تحریم‌های اتحادیه اروپا را نقض کرده است، توقیف شد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------