آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اتحادیه اروپا: نصب سانتریفیوژهای تازه ایران فوق‌العاده نگران‌کننده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,موگرینی
سخنگوی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از گام تازه ایران در مسیر کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، گفت که تعهد اروپا به برجام به پایبندی کامل ایران به این توافق بستگی دارد.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه بار دیگر از گام تازه در مسیر کاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

 

جمهوری اسلامی ایران این هفته در سومین گام کاهش پایبندی به برجام که در واکنش به عدم تحقق وعده‌های اروپا برای جبران آثار منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا صورت می‌گیرد، محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های تحقیق و توسعه را کنار گذاشت.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی این اتحادیه در این رابطه گفت: «اعلامیه ایران در مورد توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه سانتریفیوژ را با نگرانی بسیار دنبال می‌کنیم. این کاهشی دیگر در تعهد [ایران] ذیل برجام است.»

 

وی افزود: «ما همچنین خصوصا از تحولاتی که در گزارش فوق‌العاده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) در زمینه فعالیت‌های تحقیق و توسعه اعلام شده، نگران هستیم. نصب اخیر سانتریفیوژها با برجام ناهمخوان است و برنامه‌ریزی برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر هم فوق‌العاده نگران‌کننده است، چراکه می‌تواند ظرفیت غنی‌سازی ایران را به شدت افزایش دهد.»

 

سخنگوی اتحادیه اروپا ادامه داد: «ما همواره به صراحت اعلام کرده‌ایم که تعهد ما به توافق هسته‌ای، به پایبندی کامل ایران [به این توافق] بستگی دارد. ما به ایران توصیه می‌کنیم که تمام فعالیت‌های ناهمخوان با تعهداتش ذیل برجام را به عقب بازگردانده و از هر اقدام دیگری که حفظ و اجرای کامل این توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند، خودداری کند. ما بر حمایت خلل‌ناپذیر خود از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رویکرد بی‌طرفانه و فنی این نهاد در اجرای پادمان‌های هسته‌ای، تأکید می‌کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------