آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

واکنش روسیه و آلمان به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پسکوف
سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: «ما از همه می‌خواهیم از اقدامات و نتیجه‌گیری‌های عجولانه پرهیز کنند».

به گزارش فارس، در ادامه واکنش‌ها به حمله پهپادی روز شنبه یمنی‌ها به تاسیسات شرکت «آرامکو» در عربستان سعودی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم درباره این موضوع واکنش نشان داده و خواستار پرهیز از نتیجه‌گیری عجولانه درباره این حمله شده است.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، سخنگوی کرملین اعلام کرد که حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تاثیرات منفی بر روی بازارهای جهاین انرژی خواهد داشت.

 

دیمیتری پسکوف در واکشن به اتهام‌زنی بی‌سند وزیر خارجه آمریکا به ایران درباره این حمله گفت که روسیه «با تعجیل و شتاب زدگی در زمینه رسیدن به جمعبندی درباره عاملان این حمله مخالف است».

 

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از اقدامات و نتیجه‌گیری‌های عجولانه که ممکن است سبب تشدید تنش در منطقه شود، اجتناب کنند».

 

وی همچنین تاکید کرد که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو تاثیری بر سفر ماه اکتبر ولادیمیر پوتین به عربستان سعودی ندارد.

 

اقدام آلمان درباره آرامکو

مهر نوشت: وزیر خارجه آلمان امروز (دوشنبه) از همکاری آلمان با شرکای خود برای شناسایی عاملان حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی خبر داد.

 

به گزارش یورو نیوز، «هایکو ماس» در نشستی خبری گفت: آلمان با شرکای خود در تلاش است تا دریابد چه کسانی حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را انجام داده اند.

 

وی همچنین تاکید کرد که حملات به تاسیاست نفتی عربستان خطر تشدید وضعیت را به وجود آورده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------