آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی همکاری اروپا با واشنگتن شد/ پمپئو مدعی اجماع‌سازی علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,استیو منوچین
وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی مدعی شد که اروپایی ها وعده داده‌اند هیچ کاری بدون رضایت واشنگتن انجام ندهند که بیانیه پایانی نشست ایران و ۱+۴ بر اجرای کامل و موثر برجام تاکید داشت.

به گزارش ایرنا، استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مدعی شد: در دیدارهایی که با اروپایی‌ها داشتیم آن‌ها به صراحت گفتند که هیچ‌کاری را در ارتباط با تحریم‌ها علیه ایران بدون رضایت ما انجام نمی‌دهند.

 

ادعای منوچین در حالی است که وزیر خارجه ایران و 4+1 در نشستی که شب گذشته در نیویورک داشتند، در بیانیه پایانی این نشست تاکید کردند: برجام کماکان بخش اصلی از ساختار جهانی عدم اشاعه است و دستاوردی مهم در دیپلماسی بین المللی است. آنان همچنین بر اهمیت اجرای کامل و موثر برجام به وسیله تمامی طرف ها تاکید کردند.

 

پمپئو مدعی اجماع‌سازی علیه ایران شد

وزیر امورخارجه آمریکا در حالی مدعی اجماع‌سازی با متحدان اروپایی علیه ایران و برجام شد که ساعاتی پیش از ادعای وی پنج کشور طرف برجام و اتحادیه اروپا حمایت کامل خود از این توافق را اعلام کردند.

 

پمپئو گفت: آن‌ها اکنون با ما هم‌نظر شده و می‌گویند که چارپوب فعلی برجام جواب نمی‌دهد و نه مشکلات جهان را حل و نه خاورمیانه را باثبات می‌کند.

 

وی همچنین مدعی شد که واشنگتن توانسته جهان را در ارتباط با مسائل مربوط به ایران با خود همراه کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------