آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش وزیر خارجه ترکیه به لغو سفر لاریجانی به استانبول



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیر خارجه ترکیه
وزیر امورخارجه ترکیه در واکنش به اعتراض کشورهای مختلف ازجمله ایران نسبت به حمله ترکیه به شمال سوریه گفت: ما از انزوا نمی‌ترسیم.

به گزارش ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به سوالی درباره تصمیم علی لاریجانی رئیس مجلس ایران برای لغو سفر خود به استانبول پس از آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه گفت: من نمی‌خواهم درباره تصمیم رئیس پارلمان یکی از کشورهای شرکت کننده اظهار نظر کنم. او احتمالا دلایل خود را دارد اما از اینکه رئیس دومای روسیه در این کنفرانس حضور می‌یابد، خرسند هستیم.

 

وی ادامه داد: کنفرانس مقابله با تروریسم بسیار مهم است. پارلمان‌های کشورها نه فقط در قانونگذاری‌ها، بلکه در دیپلماسی پارلمانی باید نقش مهمی ایفا کنند.

 

چاووش اوغلو همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراض ایران، روسیه، اروپا و کشورهای عربی به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و اینکه آیا آنکارا از انزوا نمی‌ترسد؟ اظهار داشت: چرا ترکیه باید از انزوا هراس داشته باشد. ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و تروریسم دشمن مشترک ماست. من فکر نمی‌کنم که روسیه مخالفتی با این عملیات داشته باشد.

 

وزیر امورخارجه ترکیه افزود: اگر به بیانیه‌های مشترک ایران- ترکیه- روسیه نگاه کنید، می‌بینید که ما همواره بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------