آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف تلفنی با وزرای خارجه روسیه، عراق و سوریه گفت‌وگو کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لاوروف و ظریف
وزیر خارجه ایران در تماس های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه عراق، روسیه و سوریه درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع شمال سوریه گفتگو کرد.

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه ایران و روسیه در مورد تحولات اخیر سوریه به ویژه شمال این کشور رایزنی کردند.

 

شبکه روسیا الیوم شامگاه پنجشنبه (۲۵ مهر) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که سرگئی لاوروف طی تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود در مورد تحولات سوریه و عملیات نظامی ترکیه در این کشور گفت‌وگو کردند.

 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که تهران و مسکو آماده تسهیل و برقراری تماس و گفت‌وگو بین دمشق و آنکارا و بین دولت سوریه و شبه‌نظامیان کرد سوری هستند.

 

وزرای خارجه ایران و روسیه  طی این تماس که از سوی ظریف صورت گرفته، بر موضع مشترک تهران و مسکو در اهمیت تحقق ثبات قوی و بلند مدت در شرق رودخانه فرات بر اساس احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

 

طرفین همچنین بر ادامه رایزنی و هماهنگی بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، به عنوان کشورهای تضمین کننده روند آستانه در مورد سوریه و همچنین آماده‌سازی شرایط برای آغاز کار کمیته تعدیل قانون اساسی سوریه در شهر ژنو سوئیس به توافق رسیدند.

 

ظریف همچنین  عصر پنجشنبه در تماس های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه  عراق و سوریه در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه اوضاع شمال سوریه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------