آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ابراز نگرانی پومپئو نسبت به پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سال آینده



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پومپئو
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی حاکی از نگرانی از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده، از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز (جمعه) از پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران در سال آینده شدیدا ابراز نگرانی کرد.

 

پامپئو که اکنون برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به‌خاطر توافق معیوب ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران سال آینده منقضی می‌شود. کشورهایی مانند روسیه و چین [از آن به بعد] می‌توانند به ایران تسلیحات پیچیده بفروشند. رژیم ایران نیز آزاد خواهد بود تا سلاح‌های پیچیده [خود را] به هرکسی بفروشند. این مسئله رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز می‌کند».

 

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگری که حاکی از وحشت و عصبانیت او از انقضای زمان تحریم‌های تسلیحاتی ایران بود، گفت: «اگر شما اکنون نسبت به رفتار ایران نگران هستید، تصور کنید ایران چه کارهایی که با موشک‌ها، پهپادها، تانک‌ها و جنگنده‌های پیشرفته انجام نخواهد داد».

 

وی سپس از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم‌های تسلیحاتی بر ایران را مجددا تمدید کند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------