آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پامپئو خطاب به نتانیاهو: برای تامین امنیت اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران تلاش می‌کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو و نتانیاهو
وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی تلاش کرد نگرانی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران در نتیجه خروج نظامیان آمریکا از منطقه را کاهش دهد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داد کشورش همچنان بر مقابله با ایران تمرکز دارد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دیدار پامپئو با نتانیاهو به این منظور انجام شد تا به او اطمینان دهد خروج آمریکا از شمال سوریه موجب تقویت موضع ایران در منطقه نخواهد شد.

 

پامپئو روز جمعه در نشست خبری مشترک با نتانیاهو ادعا کرد: «تمام تلاش خود را نه تنها علیه تهدید جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل، بلکه علیه کل منطقه و جهان، به کار می‌گیریم».

 

وی همچنین ادعا کرد نیروهای آمریکایی می‌توانند به‌طور دقیق مرزهای عراق و سوریه را علیه تحرکات ایران، پایش کنند.

 

پامپئو در این خصوص مدعی شد: «می‌دانیم مناطقی وجود دارد که ایران از طریق آن‌ها سیستم‌های تسلیحاتی را به سوریه و لبنان منتقل می‌کند که اسرائیل را مورد تهدید قرار می‌دهد. ما هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا اطمینان یابیم این ظرفیت را داریم که آن‌ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم در مجموع پاسخ مناسبی بدهیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------