آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پامپئو: به تلاش علیه ایران ادامه می‌دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو
وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انتقادات صورت‌گرفته از تصمیم دولت این کشور برای عقب‌نشینی از شمال سوریه، گفت این تصمیم به هیچ‌وجه به این معنی نیست که واشنگتن از تلاش برای مقابله با ایران دست برداشته است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت با وجود عقب‌نشینی نیروهای این کشور از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، واشنگتن همچنان به تلاش برای مقابله با ایران ادامه می‌دهد.

 

پامپئو که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، در واکنش به انتقاد بسیاری از متحدان جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم او برای عقب‌نشینی از شمال سوریه، گفت: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که تلاش برای مقابله با ایران، واقعی و مداوم است. بر خلاف دولت سابق که ایران را به عنوان شریک امنیتی راهبردی خود در خاورمیانه برگزید.»

 

وی افزود: «ما رویکردی فوق‌العاده متفاوت در پیش گرفته‌ایم و جمهوری اسلامی ایران این را احساس می‌کند. امنیت و ثبات در خاورمیانه هم به دلیل اقداماتی که ما کرده‌ایم، افزایش یافته است. من به کارزار مقابله با داعش و کاری که تحت رهبری رئیس‌جمهور ترامپ در این زمینه کردیم افتخار می‌کنم. نه فقط در مبارزه با داعش در سوریه... بلکه در مقابله با داعش در سرتاسر جهان. ما با فکر و راهبردی عمل کردیم و به این روش ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا اطمینان یابیم که مردم آمریکا در برابر تهدید اسلام‌گرایی افراطی در هرکجا که باشد، در امنیت هستند.»

 

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به «آتش‌بس» به دست آمده میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد هم اشاره کرد و با وجود گزارش‌های منتشر شده از ادامه درگیری در برخی نقاط، گفت آتش‌بس تا حد زیادی رعایت شده و او درباره حل و فصل مناقشه در شمال سوریه «خوش‌بین» است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------