آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پامپئو: صدها شرکت خصوصی با تحریم‌های ضدایرانی ما همراهی می‌کنند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو
وزیر خارجه آمریکا در نشستی در اندیشکده هریتیج گفت که شرکت‌های خصوصی با تحریم‌های این کشور علیه ایران همراهی می‌کنند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه در نشستی در اندیشکده «هریتیج» مدعی شد صدها شرکت خصوصی، علی‌رغم مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران با این تحریم‌ها همراهی می‌کنند. 

 

پامپئو در یک سخنرانی در اندیشکده هریتیج گفت: «صدها شرکت خصوصی با تحریم‌های ما همراهی می‌کنند. این تهدید مطرح می‌شد که شرکت‌های اروپایی ممکن است در اروپا باقی بمانند. بارها به من گفته شد تحریم‌ها به تنهایی کارگر نخواهند بود. باید از مقام‌های ایران پرسید این حرف درست است یا نه.»

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد کشورهای اروپایی، در نتیجه سیاست آمریکا علیه ایران موضع خودشان را در قبال ایران تغییر داده‌اند. 

 

او، با اشاره به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: «بعد از آنکه حکومت [ایران] تأسیسات نفت عربستان سعودی را بمباران کرد، بریتانیا، فرانسه و آلمان بیانیه‌ای منتشر کرده و گفتند که ایران باید مسئولیت این حمله را بپذیرد و وقت آن است که مذاکره بر سر چارچوبی درازمدت در خصوص برنامه‌ هسته‌ای خودش را بپذیرد. این موضع‌گیری با موضع آنها قبل از آنکه دیپلماسی آمریکا فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و رژیم فاسد و پنهان‌کار آن را آغاز کند، بسیار متفاوت است.»

 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش مدعی شد که ایران در برابر موضع‌گیری‌های قدرتمندانه رام می‌شود. او گفت: «دنیا هم این را فهمیده که ایران به شدت عمل پاسخ نشان می‌دهد نه به التماس. تازه ایران فصل دوم این ماجرا است. نگاه کنید ببینید رئیس‌جمهور ترامپ چطور مباحثات جهانی درباره چین را تغییر داده است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------