آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

قدردانی عبدالسلام از حمایت ها و مواضع ایران در دفاع از ملت یمن/ ظریف: فاجعه انسانی در یمن تنها راه‌حل سیاسی دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار سخنگوی انصارالله یمن با ظریف
وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر راه حل سیاسی بعنوان تنها راه حل بحران یمن بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس و انجام گفتگوهای یمنی- یمنی تاکید کرد.

به گزارش مهر، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن که در تهران به سر می برد امروز  با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز تاسف از شرایط سخت ناشی از جنگ تحمیلی و محاصره سخت نزدیک به پنج ساله این کشور ، پایان کشتار غیر نظامیان و رفع محاصره از یمن را خواستار گردید.

 

ظریف با تاکید بر راه حل سیاسی بعنوان تنها راه حل بحران یمن  بر حمایت جمهوری اسلامی ایران  از برقراری آتش بس و انجام گفتگوهای یمنی- یمنی تصریح و مجددا آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های انسانی به مقصد یمن را یادآور گردید.

 

در این دیدار محمدعبدالسلام نیز با تشکر و قدر دانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن ، گزارشی از آخرین وضعیت یمن و چشم انداز آتی در زمینه حل بحران از طرق سیاسی و همچنین آخرین وضعیت انسانی یمن را برای وزیر امور خارجه کشورمان تشریح کرد.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار سخنگوی انصارالله یمن با ظریف

 

قدردانی عبدالسلام از حمایت های مستمر سیاسی و انسانی و مواضع ایران در دفاع از ملت یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگو و مذاکره کننده ارشد انصارالله که در راس هیاتی عالی رتبه در تهران به سر می برد، امروز (شنبه)با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و در خصوص آخرین تحولات یمن گفتگو کرد.

 

در این دیدار طرف یمنی ضمن تشریح آخرین تحولات سیاسی و میدانی، از حمایت های مستمر سیاسی و انسانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت یمن تقدیر و تشکر کرد.

 

ظریف: فاجعه انسانی در یمن تنها راه‌حل سیاسی دارد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در پیامی در توئیتر به دیدار امروز خود با «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن پرداخت.

 

وی در این پیام توئیتری نوشت: «امروز در تهران با "محمد عبدالسلام" دیدار کردم. طیفی از موضوعات از جمله تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ به رهبری سعودی و فاجعه انسانی مورد بحث قرار گرفت. برای این فاجعه انسانی فقط راه حل سیاسی وجود دارد و تنها از طریق مشارکت تمامی بازیگران حاصل می‌شود.»

 

«اخیم اشتاینر» مدیر برنامه‌های توسعه سازمان ملل در یمن چند روز پیش درباره فاجعه‌بار بودن اوضاع انسانی در یمن گفت: «در هر 12 دقیقه، یک کودک زیر پنج سال در یمن جان خود را از دست می‌‌دهد».

 

یمن از پنج سال پیش تاکنون با بزرگترین فاجعه بشری در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

 

وی خردادماه گذشته گفته بود که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

 

چندی پیش، یونیسف نیز در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته بود که «هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------